اعزام نیروهای تازه نفس تركيه به سرحدات سوریه

© AFP 2023 / Bulent Kilicاردوی ترکیه
اردوی ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه قوأ خود در شهر کیلیس همسرحد با سوریه را تقویت می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از DHA، ترکیه قوای مسلح و نیروهای ویژه خود را در استان کیلیس در سرحد با سوریه را تقویت می کند، بخشی از تجهیزات انتقال داده شده به مرز سوریه امروز انجام شد.
یک کاروان 100 وسیله نقلیه نظامی به مرز سوریه فرستاده شده است، این کاروان شامل تانک ها، قطعات توپچی برای جزوتامهای خاص می باشد.

اردوغان رئیس جمهور ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
امریکا به ترکیه اجازه عملیات نظامی در سوریه را داد

به گفته آژانس، بخشی از تجهیزات در خاک ترکیه باقی مانده است، و بخشی به مناطق مرزی سوریه منتقل شده است که تحت کنترل نیروهای مسلح ترکیه و اردوی آزاد سوریه در سال 2016 در زمان عملیات سپاه فرات در آنجا مستقر هستند. این مناطق در نزدیکی منبج سوریه قرار دارند که تحت کنترل نیروهای کرد است.
کیلیس شهری است در جنوب مرکزی کشور ترکیه و در نزدیکی سرحد سوریه می باشد. شهر کیلیس با جمعیت 70 هزار نفر مرکز ولایت کیلیس است.

آتشباری ترکیه بر کردهای سوریه در شرق فرات - اسپوتنیک افغانستان
آتشباری ترکیه بر کردهای سوریه در شرق فرات

گفتنی است، هفته گذشته رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در استامبول اعلام کرد: ترکیه عملیات نظامی برنامه ریزی شده علیه تروریست ها در شمال شرق سوریه را به تعویق خواهد انداخت.
اردوغان در ادامه افزود: عملیات در ماه های آینده آغاز خواهد میشود. این تصمیم پس از گفتگو تلیفونی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، صورت گرفت.در طول عملیات، انقره قصد دارد منطقه را از کردها، که ترکیه آن ها را تروریست ها می شناسد و از باقیمانده گروه داعش (گروه ممنوعه در سوریه) پاکسازی کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала