نگرانی ها از فعالیت داعش در شمال افغانستان تحت نظارت مربیان خارجی

© AP Photo / Seivan Selimیک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای گروه تروریستی داعش در شمال و شمال شرق افغانستان، در مرز با تاجیکستان در برخی ولایات فعال شده و تحت آموزش نظامی توسط مربیان خارجی قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال ولی محمد احمدزی فرمانده قول اردوی 209 شاهین گفته است که گروه تروریستی داعش مرکزهای خود را در شمال افغانستان و در نزدیکی مرز تاجیکستان دوباره فعال کرده است و به روند آموزش نیرو ادامه می دهد.
وی تاکید کرده است که با وجود حمله های هوایی و زمینی ارتش افغانستان به مواضع گروه داعش در شمال این کشور هنوزهم در ولایت های بدخشان، تخار، جوزجان و فاریاب تحت حمایت مربیان خارجی آموزش نیروهای این گروه تروریستی ادامه دارد که در میان اعضای آن اتباع کشورهای آسیای مرکزی از جمله تاجیکان مشاهده می شوند.
وی با استناد به گزارش ادارات امنیت ملی افغانستان در این ولایت ها گفته است که با وجود حمله های نیروهای دولتی افغانستان علیه مواضع این گروه هنوزهم بقایای نیروهای آن در حال تجمع و تمرین هستند که برای آینده می تواند خطرساز باشد.
همچنین تعدادی از کارشناسان افغانستانی معتقدند که گروه تروریستی داعش در این کشور ضعیف شده اما در حال تجدید نیرو و تغییر روشهای مبارزاتی خود است.
نگرانی مقامات نظامی و کارشناسان مسایل سیاسی افغانستان از فعال شدن دوباره گروه داعش درحالی است که چند روز قبل ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درنشست خبری با خبرنگاران در مسکو تاکید کرد که کشورش برای تقویت توان رزمی و تسلیحاتی پایگاه نظامی 201 ارتش روسیه مستقر در تاجیکستان به منظورمقابله با تهدیدات گروههای تروریستی فعال در شمال افغانستان اقدام خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала