بنا های استون هنج را کی ساخته؟

CC0 / Pixabay / بنا های استون هنج را کی ساخته؟
بنا های استون هنج را کی ساخته؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استون هنج بنایی بسیار پر رمز و راز و عجیب در انگلیس است که یکی از محبوبترین جاذبه های گردشگری این کشور و یکی از اسرار آمیزترین بناهای تاریخی جهان به شمار می رود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Daily Mail عده زیادی از سراسر دنیا به دشت"سالیسبری" در جنوب انگلستان می‌روند تا از نزدیک به ستون‌های سنگی‌ این بنا خیره شوند و از خود بپرسند که این سنگ‌ها چگونه و چرا به این شکل در این محل قرار‌داده‌ شده‌‌اند.
استون‌هنج بسیار بیشتر از آنچه در نگاه اول به چشم می‌آید حرف برای گفتن دارد. هر چه باستان‌شناسان بیشتر روی این بنا تحقیق می‌کنند‌‌، به رازهای بیشتری در موردش پی‌می‌برند. اما به نظر می‌آید این تحقیق‌ها در نهایت در حال نتیجه دادن هستند و اسرار این بنا کم کم آشکار خواهد شد.
یکی از پروژه هایی که منجر به پخش حقایقی از استون هنج در انگلستان شد، پروژه عکسبرداری زیر زمینی ای بود که از این بنا ها شد و در آن مشخص شد که این سنگ ها قبلا قسمتی از یک ساختمان پیچیده تر بوده اند، مثلا جایی برای برگزاری مراسم های آیینی، سکونتگاه هایی رازآلود و ناشناخته.
سلیندر های این بنا ها که قدمت آن به 4 تا 4.6 هزار سال می رسد توسط یک پوشش مخصوص پوشیده شده است. در سال 1889 در این مکان قبر یک کودک یافت شد. از آن زمان مطالعات زیادی در رابطه به این بنا ها صورت گرفت. ستون هنج درواقع یادگاری از عصر برنز و دوران نوسنگی است.
استون هنج تعدادی از سنگ استکه با نظم و ترتیب خاصی کنار هم چیده شده‌اند و به‌عنوان یکی از اسرار زمین شناخته می‌شود. در رابطه با ساخت استون هنج افسانه‌ها و داستان‌های زیادی وجود دارد و حتی تا به امروز چگونگی ساخت این بنا دقیقا مشخص نیست. نظریه‌های مختلفی در رابطه با عملکرد سنگ‌ها و نحوه پیدایش آن‌ها وجود دارد.
براساس مطالعات متخصصان قدمت آغاز بنای استون هنج حدود 3100 پیش از میلاد تخمین زده شده است، این مسئله ثابت می‌کند که استون هنج از اهرام مصر هم قدیمی‌تر است.
دانشمندان در تحقیقات جدید دور هر یک از هرم را اندازه گیری کردند و دریافتند که اگر سیلندر بزرگ را با یک طناب بپوشانید، طول اندازه گیری آن برابر با 3.22 متر است. عدد متذکره می تواند در صورت اندازه گیری سلیندر متوسط با هشت بار و در سلیندر کوچک با ده بار درور زدن حاصل گردد.
در هر صورت، چیزی که مشخص است این است که بعد از سال های سال بررسی و تحقیقات شبانه روزی، هنوز هم که هنوز است، استون هنج حرف های تازه ای برای گفتن دارد و هر بار یک چیز جدید از آن کشف می شود و این موضوع بسیار باستان شناسان را شگفت زده کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала