وزارت داخله شمار قربانیان حمله تروریستی در کابل را اعلام کرد

© Sputnik / JAKوزارت داخله شمار قربانیان حمله تروریستی در کابل را اعلام کرد
وزارت داخله شمار قربانیان حمله تروریستی در کابل را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخلهٔ افغانستان اعلام کرده است که در نتیجهٔ حملهٔ تروریستی روز دوشنبه بر یک ساختمان دولتی در کابل دست کم ۲۵ تن جان‌های شان را از دست داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله با نشر یک توییت نوشته است که در حملهٔ تروریستی روز دوشنبه در کابل ۳۵۰ تن توسط نیروهای امنیتی نجات داده شده اند، ۲۵ تن شهید و بیش از ۲۰ تن زخمی شده اند.

 پس از چاشت روز دوشنبه، ۳ جدی گروه مهاجمان مسلح بر یک ساختمان دولتی در کابل حمله نموده، شمار زیادی از کارمندان ادارهٔ حمایت از افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا، را به گروگان گرفته بودند. این جنگجویان در نخست یک موتر مملو از مواد منفجره را در نزدیکی وزارت فوائد عامه افغانستان منفجر ساختند و سپس تیراندازی را آغاز نمودند.

دقایقی پس از انفجار نخست، دو انفجار دیگر نیز در منطقه رخ داد و مهاجمان مسلح با استفاده از فرصت وارد ساختمان دولتی شدند.

چنانکه قبلاً نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان اعلام نموده بود، نیروهای امنیتی پس از سه ساعت درگیری، قادر به از پا درآوردن دو مهاجم شدند. براساس برخی گزارش‌ها، شمار مهاجمان مسلح دست کم ۳ تن بوده است.

سخنگوی وزارت داخله همچنان خاطر نشان ساخت که نیروهای امنیتی حدود ۲۰۰ تن از کارمندان این اداره را از ساختمان بیرون ساخته و به مکان امن منتقل ساختند.

تا هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله را که حدود ۸ ساعت طول کشید، به عهده نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала