احتمال تأخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

© Photo / I E C A / I E C Aکمیسیون مستقل انتخابات
کمیسیون مستقل انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد که مهلت جدیدی را برای ثبت نام نامزدها برای انتخابات آینده ریاست جمهوری اعلام خواهد کرد، چرا که سه روز نخست این روند بدون هیچ گونه ثبت نام به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک، طبق جدول زمانی، روند ثبت نام 12 روزه در تاریخ دوم جنوری به پایان می رسد. کمیسیون مستقل انتخابات در بیانیه ای اعلام کرد که مهلت جدیدی را بعد از یک کنفرانس در پایان این هفته اعلام خواهد کرد.
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌گوید، تاکنون 33 تن به شمول نماینده رئیس جمهور غنی بسته های معلوماتی را دریافت کرده اما هیچ کس رسماً نامزدی اش را ثبت نکرده‌است.
بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات افغانستان، انتخابات ریاست جمهوری قرار است در تاریخ 31 حمل" 20 اپریل" سال آینده برگزار شود اما گفته می شود که کمیسیون مستقل انتخابات طرحی را به شورای امنیت ملی ارائه کرده که بر اساس آن انتخابات ریاست جمهوری سه ماه به تعویق خواهد افتاد.
این منبع دولتی افزوده است که طرح تعویق سه ماهه انتخابات مورد قبول شورای امنیت واقع نشده و قرار است طرح دیگری از سوی کمیسیون انتخابات ارائه گردد. بر این اساس، قرار است کمیسیون مستقل انتخابات در روز‌های آینده تعویق انتخابات را اعلام کند.
همزمان، سید حفیظ الله هاشمی، عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نیز به صورت ضمنی تایید می کند که احتمال تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد اما وی تاکید کرد که تاکنون هیچ طرحی از سوی این نهاد به شورای امنیت ملی ارائه نشده است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات در ۳۱ حمل برگزار خواهد شد یا نه گفت: در این باره مشورت ها با طرف های دخیل در این روند آغاز شده است.
این در حالی است که سه روز از آغاز روند ثبت نام نامزدهای انتخاباتی می گذرد و تاکنون هیچ نامزدی به صورت رسمی کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نشده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала