روسیه در فضا سیستم دستگاه انجن انرژی هستوی را آزمایش میکند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskyروسیه در فضا سیستم دستگاه انجن انرژی هستوی را آزمایش میکند
روسیه در فضا سیستم دستگاه انجن انرژی هستوی را آزمایش میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصین روسی برای انجام آزمایش عنصر مهم دستگاه انجن انرژی هستوی – سیستم سرکننده آن - در فضای آزاد آمادگی میگیرند. در این باره اناتولی کوروتییف آمر مرکز تحقیقاتی بنام کیلدیش خبر داد.

دستگاه انجن انرژی هستوی که میتواند پروازها به فضا را به فواصل طولانی تامین کند، به شدت گرم میشود، از همینرو آن را باید بطور موثر سرد ساخت. گرما باید به ساحه فضایی به شکل تشعشعات دور ساخته شود. شیوه عنعنوی حل این مساله — رادیاتورهای خارجی است که در لوله های آنها مایع دوران میکند. اما چنین دستگاه ها، قاعده تاً، وزن و جسامت زیاد دارند.

متخصصین روسی حل نو بنام — یخچال قطره یی-تشعشعاتی — را طراحی کرده اند. این دستگاه است که در آن مایع مستقیماً به فضا پاشیده میشود و گرما به آنجا منتقل میشود و بعداً مایع توسط دستگاه جمع کننده دوباره جمع آوری میشود و سر از نو دوران میکند. مایع به بسیار سرعت (نسبت ساحه زیاد سطح قطرات) سرد میشود و دستگاه سبکتر میشود.

متخصصین روسیه از سال 2010 بالای ساختن مودل ترانسپورتی — انرژیتیک بر اساس دستگاه انجن انرژی هستوی کلاس میگاوات کار میکنند. هدف پروژه — تامین مواضع پیشتاز کشور در عرصه طراحی مجتمع های موثر عالی استفاده فضایی می باشد.

راه حل های تخنیکی که در این نظریه استفاده میشوند، امکان حل طیف وسیع وظایف، بشمول برنامه تحقیقاتی مهتاب، ماموریت های تحقیقاتی به سیارات دور دست و ایجاد پایگاه های خودکار در آنها، فراهم می سازد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала