هشدار وزارت زراعت افغانستان در پیوند با مرغ‌های پیر وارداتی

© Sputnik / Aleksandr Kondratuk /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار وزارت زراعت افغانستان در پیوند با مرغ‌های پیر وارداتی
هشدار وزارت زراعت افغانستان در پیوند با مرغ‌های پیر وارداتی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت زراعت افغانستان با نشر یک خبرنامه به تاجران و وارد کنندگان مرغ‌های پیر و بی کیفیت از کشورهای خارجی به افغانستان هشدار داده است .

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه وزارت زراعت آمده است: قرار گزارش‌ها، پس از منع واردات مرغ‌های پیر و گوشت آن توسط وزارت زراعت، هشت موتر حامل این نوع مرغ‌های مضر، به صورت قاچاقی به کابل انتقال داده شده است.

وزارت زراعت افغانستان واردات مرغ ای پیر را منع کرد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت زراعت افغانستان واردات مرغ های پیر را منع کرد

به منظور حفظ صحت شهروندان، جلوگیری از امراض و بیماری‌های مرغ‌های پیر وارداتی، وزارت زراعت جداً از تمامی دکان‌داران و فروشنده‌گان گوشت مرغ در سطح کشور خواهش‌مند است تا از خرید و فروش مرغ‌های پیر خودداری کنند، در غیر آن، مرغ‌های‌شان توسط تیم بررسی ضبط می‌گردد و مسوولیت بعدی، به دوش خودشان می‌باشد.

وزارت زراعت از تاجران و سرمایه‌گذارانی که چنین مرغ‌ها را در گدام‌ها نگهداری می‌کنند، جداً خواهش می‌کند که از فروش آن خودداری کنند.

هم‌چنان وزارت زراعت از همه‌ی هم‌وطنان کشور می‌خواهد تا به جای مرغ‌های پیر و گوشت آن، از مرغ‌های جوان و گوشت خوش‌کیفیت فارم‌های داخلی استفاده کنند.

قبل از این وزارت زارعت، آبیاری و مالداری افغانستان واردات مرغ‌های پیر و گوشت‌های یخ‌ زده آن را به افغانستان ممنوع کرده بود.

در خبرنامه‌ی نشر شده توسط این وزارت آمده بود، که مرغ‌های پیر یا بالاتر از ۱۸ ماهه، مرغ‌هایی اند که به لحاظ صحی، زیان‌های واردات و استفاده از گوشت آن‌ها، به مراتب بیش‌تر از فواید شان به هم‌وطنان است. این مرغ‌ها دارای گوشت سخت، مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها و دیرپخت اند و با وردات‌شان به کشور، شمار زیادی از ویروس‌ها و بیماری‌های مرغی را وارد افغانستان می‌کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала