در اثر حمله اسرائیل به دمشق یک جنرال و دو دگروال ایرانی کشته شدند

© AFP 2023 / Jack Guezاسرائیل F-15 طیاره
اسرائیل F-15 طیاره - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احتمالاً سه افسر عالی رتبه ایرانی در جریان حملات هوائی پریشب اسرائیل به اطراف دمشق کشته شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های اسرائیلی ضمن اعلام این خبر خاطرنشان می سازند که طیارات این کشور از حریم هوایی لبنان به 10 هدف در اطراف دمشق ضربه وارد کرده اند. از جمله یک مرکز تحقیقاتی در جمرایا نیز مورد حمله قرار گرفت که به ادعای طرف اسرائیلی در آنجا سلاح های میکربی و کیمیاوی تولید می شود.

حمله هوایی اسرائیل  هنگام فرود هواپیماهای غیر نظامی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
حمله هوایی اسرائیل هنگام فرود هواپیماهای غیر نظامی در سوریه

نشریه اینترنتی NEWSru Israel خاطرنشان می سازد این خبر در شبکه های اجتماعی منتشر شده که دگروال قاسم سلیمانی، قوماندان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله کشته شدگان است. این احتمال پس از ان قوت پیدا کرد که غیبت سلیمانی در مراسم تشییع جنازه آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت مشاهده شده است.
این خبر در تهران مورد تائید قرار نگرفته است.
رسانه های اسرائیلی اعلام کرده اند که این حملات هوائی چند ساعت پس از نشست طیاره بوئینگ 747 شرکت هواپیمایی "فارس ایر قشم" صورت گرفته که طبق ادعای اسرائیل حامل تجهیزات نظامی یا تسلیحات بوده است.
دگروال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد که اسرائیل در زمان فرود طیارات مسافربری غیر روسی در میدان های بیروت و دمشق به سوریه حمله نظامی انجام داد. وی افزود 6 پروند طیاره اف 16 اسرائیل از خاک لبنان به سوریه حمله کرده و برای دو طیاره مسافربری خطر به وجود آوردند.
ایگور کوناشنکوف خاطرنشان ساخت جهت جلوگیری از وقوع فاجعه برای استفاده از دافع هوا سوریه محدودیت هایی برقرار شده است تا طیارات مسافربری بتوانند از ناحیه خطرناک خارج شده و به سوی میدن هوائی احتیاطی در حمیمیم پرواز کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала