نقش ترکیه در خروج قوای امریکایی از سوریه

© AFP 2023 / Adem Altanنقش ترکیه در خروج قوای امریکایی از سوریه
نقش ترکیه در خروج قوای امریکایی از سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ترکی میگویند که انقره در تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده مبنی بر خروج قوای این کشور از سوریه نقش کلیدی بازی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری Anadolu، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت که ترکیه در تصمیم ایالات متحده برای خروج نظامیان اش از سوریه نقش کلیدی بازی کرده است.

وزیر امور خارجه ترکیه: «ترکیه مهمترین عامل تصمیم ایالات متحده برای خروج نیروهای نظامیان اش از سوریه میباشد. تصمیمات اخیر ما، آنها را به خروج قوای شان از سوریه تشویق نموده است.»

قابل یادآوری است، روز چهارشنبه (۱۹ دسمبر) دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از پیروزی بر داعش در سوریه خبر داد. وی طی فرمانی هدایت آغاز پروسه خروج نیروهای امریکایی از سوریه و پایان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را داد.

به گفته رئیس جمهور ترامپکشورهای منطقه، منجمله ترکیه توانایی مبارزه با بقایای داعش در سوریه را دارند.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز جمعه (۲۱ دسمبر) ضمن استقبال از تصمیم رئیس جمهوری امریکا برای خروج نظامیان اش از سوریه اعلام کرد که ترکیه عملیات نظامی علیه کردهای سوریه در مناطق شمال شرقی این کشور را به تاخیر خواهد انداخت.

در عین حال، دفتر مطبوعاتی ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا چندی با نشر خبرنامه اعلام کرد که این ائتلاف به عملیات خود علیه گروه تروریستی «دولت اسلامی» یا داعش در خاک سوریه ادامه میدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала