کشته شدن بیش از هزار طالب در دوماه اخیر

© JAKوالسؤال خودخوانده طالبان كشته شد
والسؤال خودخوانده طالبان كشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمار و ارقام نیروی هوایی امریکا، نشان می دهد که در دو ماه گذشته 440 حمله هوایی در حمایت از نیروهای امنیتی افغان صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" آمارهای نیروهای هوایی ارتش ایالات متحده، نشان می‌دهند که حمله‌های هوایی در برابر طالبان در افغانستان افزایش یافته‌اند.
بربنیاد این آمارها، در ماۀ نومبر 392 حمله و در سه هفتۀ ماه روان میلادی، 150 حمله هوایی در بخش‌های گوناگون از جمله هلمند و فراه انجام شده‌اند. این حمله‌ها از سوی نیروهای پشتیبانی قاطع و نیروهای هوایی افغان انجام شده‌اند.
دف بتلر، سخن‌گوی نیروهای امریکایی در افغانستان می‌گوید که ارتش ایالات متحده به منظور ناگزیر ساختن طالبان برای گفت‌وگوها دست به این حمله‌ها زده‌اند: «در بارۀ آنچه که امریکا و هم پیمانانش نگران استند، این است که با ثبات سازی افغانستان باید بگونه‌یی باشد که هراس افگنان، دیگر نتوانند در این کشور پایگاه‌های امن داشته باشند و در سراسر جهان حمله‌ها را راه ندازی نمایند.» 

والی نام نهاد طالبان برای هلمند در یک حمله هوایی کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
والی نام نهاد طالبان برای هلمند در یک حمله هوایی کشته شد

ارتش ایالات متحده، می‌گوید که در این حمله‌ها در کمتر از دوماه گذشته، 1089 طالب به شمول 19 فرمانده این گروه کشته شده‌اند.
در همین حال، وزارت امور داخله افغانستان نیز می‌گوید که عملیات‌های تهاجمی نیروهای امنیتی افغان نیز در کشور افزایش داشته‌اند، عملیات‌هایی که به گفتۀ نصرت رحیمی، معاون سخن‌گوی وزارت داخله نتایج خوبی برای نیروهای امنیتی داشته‌اند.
اما، سازمان ملل متحد نگرانی کرده است که با افزایش حمله‌های هوایی، تلفات غیرنظامیان نیز در این حمله‌ها افزایش یافته است.
با نگاه به آمارها، دیده می‌‎شود که حمله‌های هوایی سال روان در چندین سال پسین بی‌پیشینه استند. طالبان، پیش از این ادعای وارد شدن تلفات سنگین به این گروه را در حمله‌های هوایی رد کرده‌اند و گفته‌اند که در این حمله‌ها تلفات بیشتر به غیرنظامیان وارد شده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала