نخستین واکنش وزیر خارجه عربستان به برکناری اش

© AP Photo / Hasan Jamaliنخستین واکنش وزیر خارجه عربستان به برکناری اش
نخستین واکنش وزیر خارجه عربستان به برکناری اش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز گذشته پادشاه عربستان سعودی وزیر امور خارجه این کشور را از سمتش برکنار کرد.

افشای علت برکناری وزیر امور خارجه عربستان - اسپوتنیک افغانستان
افشای علت برکناری وزیر امور خارجه عربستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عادل الجبیر که از سمتش به عنوان وزیر خارجه سعودی برکنار شده است، از ملک سلمان به خاطر این اقدام و تصدی یک پست مشورتی به نام وزیر مشاور در امور خارجی تشکر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سعودی، الجبیر با وجود  برکناری از پست مهم وزارت خارجه سعودی گفته است بی‌نهایت از ملک سلمان بن عبدالعزیز و شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد وی به خاطر صدور فرمان ملوکانه مبنی بر انتصابش به عنوان وزیر مشاور در امور خارجی و عضوی در کابینه تشکر می‌کند.

وی مدعی شده است، که فرمان‌های ملوکانه بیانگر عزم جدید برای ادامه نوآوری‌ها و پیشرفت و توسعه کشورمان است.

الجبیر گفته است، که دیپلماسی سعودی مورد توجه رهبران به توسعه ابزارها و امکانات خود و تقویت حضور موثر در صحنه بین المللی ادامه می‌دهد.

وی برای ابراهیم العساف جانشین اش و وزیر خارجه جدید سعودی آرزوی موفقیت کرده است.

یادآوری می کنیم، که پادشاه سعودی روز پنجشنبه 6 قوس فرمان پادشاهی مبنی بر ترمیم کابینه سعودی صادر کرد، که برکناری عادل الجبیر از وزارت خارجه در این چارچوب صورت گرفت، الجبیر مسئولیت وزارت خارجه عربستان را از 29 اپریل 2015 برعهده گرفت، ابراهیم العساف وزیر مالیه پیشین و بازرگان مشهور سعودی جای الجبیر را به عنوان وزیر خارجه جدید گرفته است.

الجبیر یک پست تشریفاتی جدید با  عنوان وزیر مشاور در امور خارجی گرفته تا نخستین فردی در سعودی باشد که این پست را به عهده می‌گیرد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала