لحظه ورود ارتش سوریه به منبج + ویدیو

© AFP 2023 / Delil Souleiman لحظه ورود ارتش سوریه به منبج + ویدیو
لحظه ورود ارتش سوریه به منبج + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای ارتش سوریه با حمایت نیرو های روسیه، امروز وارد منبج در شمال شرق حلب در شمال سوریه شدند.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه از ورود نیروهای ارتش به منبج و برافراشته شدن پرچم سوریه در این شهر خبر داد.
نوار ویدیویی از نخستین لحظه ورود ارتش سوزیه بهع منبج توسط خبرنگار بابک تهوایی منتشر شد. او در صفحه توییتر خود نوشت: اکنون مردم این منطقه، ورود نیرو های دولتی سوریه را جشن گرفته و خوشحالی شان را ابراز می دارند. 

فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه خود که امروز جمعه صادر کرد، آورده است با توجه به پایبندی و تعهد کامل ارتش و نیروهای مسلح برای برعهده گرفتن مسئولیت ملی در تحمیل حاکمیت کشور بر وجب به وجب خاک جمهوری عربی سوریه و پاسخ مثبت به درخواست مردم منطقه منبج، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح، ورود نیروهای ارتش به منبج و برافراشته شدن پرچم جمهوری عربی سوریه را اعلام می‌کند.  

به دنبال انتشار خبرهایی مبنی بر ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر مورد مناقشه منبج و به دعوت نیروهای کرد سوریه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهور روسیه به خبرنگاران گفت: روسیه از این اقدام استقبال می کند. مسکو تایمز به نقل از پسکوف نوشت: قطعا این اقدام قدم مثبتی در راستای باثبات کردن وضعیت است.
تا این لحظه امریکا واکنشی به این امر نشان نداده است. البته بیشتر گزارشها حاکی از استقرار نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر منبج است.
الکسی پشکوف، رییس کمیته اطلاعات خارجی پارلمان روسیه ورود ارتش سوریه به شهر منبج را نتیجه ناامیدی کردهای سوریه از ادامه حمایت و دست یاری آنها به سمت روسیه و دمشق توصیف کرده است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала