رئیس فدراسیون فوتبال با 5 تن از اعضای آن ممنوع الخروج اعلام شدند

© Photo / AFF fbکرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان
کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کرام‌الدین کریم، رییس فدراسیون فتبال کشور با چهار تن دیگر از مسؤولان این نهاد، ممنوع الخروج شدند.

به گزارش اسپوتنیک، جمشید رسولی، سخنگوی دادستان کل در صحبت با تلویزیون جهانی طلوع گفت که این تصمیم در پیوند به ادعاهای آزار و اذیت جنسی اعضای فتبال بانوان کشور گرفته شده است.
دادستا کل افغانستان اعلام کرد که، که این پنج تن را برای بررسی اتهام‌های آزار و اذیت جنسی و فزیکی اعضای تیم ملی فتبال بانوان کشور، ممنوع الخروج اعلام کرده است.
کرام‌الدین کریم، رییس فدراسیون فتبال، نادرعالمی، مسؤول کمیتۀ دروازه بانان این نهاد، سیدعلی رضا آقا زاده، سکرتر جنرال، عبدالصبور ولی زاده، مسؤول ارتباطات ولایت‌ها و رستم، کارمند فدراسیون فتبال پنج تن استند که افزون بر تعلیق وظایف شان از سوی لوی سارنوالی ممنوع الخروج نیز شدند. 

سارنوالی اتهام‌ های فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال را بررسی می‌‌کند - اسپوتنیک افغانستان
سارنوالی اتهام‌ های فساد اخلاقی در فدراسیون فوتبال را بررسی می‌‌کند

پیشتر روزنامۀ گاردین، در گزارشی، ادعاهای را در بارۀ آزار و اذیت اعضای تیم ملی فتبال بانوان کشور منتشر کرد. گاردین این ادعاهای وحشتناک را از قول سه عضو تیم ملی فتبال بانوان کشور مطرح کرده است، اما به علت مشکلات امنیتی از افشای نام‌های شان خودداری کرده است.
گاردین به نقل از عضو پیشین تیم ملی فوتبال دختران افغانستان نوشت که کرام الدین کریم در دفترش تخت خوابی دارد که دروازۀ آن تنها با اثر انگشت آقای کریم باز می‌شود و او از این اتاق برای سوء استفاده جنسی از بازیکنان تیم ملی فوتبال دختران استفاده می‌کند.
خالده پوپل، عضو پیشین تیم ملی فوتبال دختران افغانستان، به گاردین گفته است که مسؤولان فدراسیون فوتبال افغانستان از بازیکنان دختر این تیم سو استفادۀ جنسی می‌کنند.
یکی از این بانوان ادعا کرده است که کرام الدین کریم، بر وی تجاوز کرد و سپس تهدید کرد که هرگاه به خانواده‌‌اش و یا رسانه‌ها چیزی بگوید، اورا خواهد کشت.
دو بانوی فتبالیست دیگر نیز ادعا کرده‌اند که از سوی کرام‌الدین کریم، آزار و اذیت جنسی و فزیکی شده اند و آقای کریم آنان را تهدید کرد که خاموش بمانند.
نهادهای حقوق بشری، اتهام‌های آزار و اذیت بانوان فتبالیست را شرم آور می‌دانند و خواهان بررسی شفاف این اتهام‌ها استند.
دیدگاه کرام الدین کریم، در بارۀ اتهام‌های تازه پخش شده در روزنامۀ گاردین، بدست نیامد، اما آقای کرام پیش از این، ادعاهای آزار و اذیت جنسی و فزیکی بانوان فتبالیست را رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала