نام های پشتیبانان تروریسم توسط دولت سوریه منتشر شد / اردوغان و حریری در این فهرست جا دارند

© Sputnik / Iliya Pitalevنام های پشتیبانان تروریسم توسط دولت سوریه منتشر شد / اردوغان و حریری در این فهرست جا دارند
نام های پشتیبانان تروریسم توسط دولت سوریه منتشر شد / اردوغان و حریری در این فهرست جا دارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نام‌های رئیس جمهور ترکیه، نخست وزیر مامورتشکیل دولت لبنان و رئیس پیشین منطقه کردستان عراق به چشم می‌خورد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه الاخبار لبنان فهرست محلی هیئت مبارزه با پول شویی و پشتیبان از تروریسم در سوریه را با استناد به دو قطعنامه 1267 و 1373 شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشرکرد.

این فهرست حاوی نام های 615 نفر و 105 نهاد از 30 شهروند عربی و غیرعربی است که محل فعالیت آنها در بیش از 12 کشور عربی و غیر عربی است.

روزنامه الاخبار نوشت: بخش بزرگی از افراد متهم شده شهروندی سوریه را دارد، که 58.5 درصد از مجموع افراد این فهرست را تشکیل می دهند.

بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عرب - اسپوتنیک افغانستان
بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عرب

شهروندان سعودی با 67 نفر در رتبه دوم فهرست هستند و 10.8 درصد از مجموع افراد این فهرست را تشکیل می دهند و شهروندان لبنانی با 42 نفر در رتبه بعدی قرار دارند و 6.8 درصد مجموع افراد فهرست را تشکیل می دهند.

در رتبه بعدی شهروندان کویتی با 31 نفر هستند که 5 درصد مجموع افراد فهرست را تشکیل می دهند.

روزنامه الاخبار نوشت: فهرست بالا شامل شخصیت های سیاسی، نظامی، دینی، اجتماعی، بازرگانان، استادان دانشگاه، قضات و شهروندان عادی است.

این روزنامه برخی از نام های فهرست را فاش کرد و از کویتی ها به شافی العجمی مبلغ کویتی و عبدالعزیز السبیعی و 9 نماینده پارلمان یاد کرد.

اما شخصیت های سعودی مندرج در این لیست مبلغ دینی یا بازرگان یا استاد دانشگاه هستند.

به نوشته الاخبار ، در این فهرست نام های سیاستمداران لبنانی و علمای مشهور نیز به چشم می خورد، که در آغاز آنها سعد الحریری، ولید جنبلاط، سمیر جعجع، خالد الضاهر، عقاب صقر، داعی الاسلام الشهال و بلال دقماق قرار دارند.

اما ترکیه نیز بی نصیب نمانده است نخستین نام شهروند ترک مندرج در فهرست نام های رجب طیب اردوغان رئیس جمهور، احمد داود اوغلو نخست وزیر پیشین و مبلغ نورالدین یلدیز و مراد پاشا قرار دارد.

اما در بین شخصیت های عراقی فهرست مسعود بارزانی و حارث سلیمان الضاری وجود دارد که سه سال پیش فوت کرد.

شهروندان مصر نیز در این فهرست  جا دارند و یوسف القرضاوی و محمد عبده ابراهیم از جمله آنها هستند.

به نوشته الاخبار ، فهرست طولانی است و شامل نام های شخصیت هایی از آسیا، افریقا و اروپا است.

اما از نام های شخصیت های سوری فاش شده که در فهرست آمده است، عبدالحکیم القطیفان هنرمند و ولید الزعبی بازرگان مقیم دبی است و در کنار آنها اسامی شماری از چهره های اصلی وابسته به گروههای مخالف و گروه های شناخته شده نیز در این فهرست وجود دارد.

یادآوری می کنیم، الاخبار درپایان گزارش هدف از انتشار این نام ها را نظر به قطعنامه های 1267 و 1373 شورای امنیت، اتخاذ تدابیر لازم برای متوقف کردن و خشکاندن پشتیبانی مالی از تروریسم یاد کرده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала