تلفات سنگین غیرنظامیان در سوریه

© AFP 2023 / Stringerتلفات سنگین غیرنظامیان در سوریه
تلفات سنگین غیرنظامیان در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طی ۳ ماه گذشته، دست کم ۱۶۵ غیرنظامی در ولایت دیرالزور سوریه کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری آناتولی، شبکه حقوق بشر سوریه در گزارش اخیر خود اعلام کرد که طی ۱۰۱ روز گذشته دستکم ۱۶۵ غیرنظامی در نتیجه حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری امریکا و سازمان تروریستی «YPG/PKK» بر ولایت دیرالزور سوریه کشته شده اند.

بر بنیاد گزارش این حملات از ۱۱ سپتمبر تا ۲۰ دسمبر سال روان از سوی قوای ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری ایالات متحده و جنگجویان سازمان تروریستی «YPG/PKK» بر مناطق تحت کنترول گروه تروریستی «دولت اسلامی» یا داعش در ولایت دیرالزور انجام شده بودند.

۱۵۳ غیرنظامی، بشمول ۷۱ طفل و ۲۹ زن در نتیجه بمبارانائتلاف بین المللی بر شهر هجین کشته شده اند.

از سوی دیگر، حملات جنگجویان سازمان تروریستی «YPG/PKK» که تحت حمایت امریکا قرار دارند، ۱۲ کشته (به شمول ۳ کودک) برجا گذاشته است.

قابل یادآوری است، روز چهارشنبه (۱۹ دسمبر) دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از پیروزی بر داعش در سوریه خبر داد. وی طی فرمانی هدایت آغاز پروسه خروج نیروهای امریکایی از سوریه و پایان حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش را داد.

به گفته رئیس جمهور ترامپ، کشورهای منطقه، منجمله ترکیه توانایی مبارزه با بقایای داعش در سوریه را دارند.

در عین حال، دفتر مطبوعاتی ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا چندی با نشر خبرنامه اعلام کرد که این ائتلاف به عملیات خود علیه گروه تروریستی «دولت اسلامی» یا داعش در خاک سوریه ادامه میدهد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала