دومین هشدار جدی امرالله صالح به کارمندان وزارت داخله

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehامر الله صالح
امر الله صالح - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امرالله صالح نامزد وزیر و سرپرست وزارت امور داخله هشدار داد که با کارمندان این وزارت که به سفارتخانه‌ها رفت و آمد می‌کنند، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح سرپرست جدید وزارت امور داخله، در دومین اقدام پس از آن که گفت، سربازان وزارت داخله حق ندارند حزئیاتی از محل زندگی، یونیفورم و سلاح و وضعیت امنیتی‌شان را در شبکه‌های اجتماعی نشر کنند، این بار در اعلامیه‌ای جدیدی گفته است که:"بخاطر حفاظت از وقار منسوبین وزارت امور داخله و پولیس ملی سر از دوشنبه تاریخ 10 جدی 1397، هیچ کارمند وزارت امور داخله و پولیس اجازه داخل شدن به سفارت خانه ها را بدون اذعان رهبري اداره مربوطه و یا بخش های ضد جاسوسی را ندارد."  

وعده رئیس‌جمهور غنی به امرالله صالح و اسدالله خالد - اسپوتنیک افغانستان
وعده رئیس‌جمهور غنی به امرالله صالح و اسدالله خالد

در این اعلامیه همچنان آمده است که هیچ کارمند وزارت امور داخله، ملکی و نظامی اجازه اشتراک در روزهای ملی، روزهای استقلال و ضیافت‌های شبانه در سفارت‌خانه‌های خارجی را ندارد.
وزارت داخله از کندک محافظت سفارت خانه ها خواسته است، که از ورود کارمندان و منسوبین پولیس به سفارت خانه‌ها، به مقام وزارت گزارش دهند. این وزارت گفته است، که با متخلفین به ظن تلاش برای جاسوسی برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
گذشته از این، وزارت داخله همچنان به کارمندان وزارت داخله از سرباز تا مقام وزارت دستور داده است که با لباس نظامی و اسلحه در محافل عرسی، شیرنی خوری در هوتل‌ها، مراسم فاتحه خوانی در مساجد و خرید برای خانواده از بازار اشتراک نکنند.
در خبرنامه وزارت داخله آمده است که سرپیچی از این امر، به معنای تمرد، نظم شکنی، لظمه زدن به وقار پولیس و بی حرمتی به یونفورم نظامی تلقی می‌گردد و کسانی که دست به چنین کاری می‌زنند، مجازات انظباطی با آنها صورت خواهد گرفت.
وزارت داخله تاکید کرده که تمامی کارمندان این وزارتخانه مکلف به رعایت آن بوده و در صورت تخطی و امتناع از موادات ذکر شده، از وظایفشان برکنار می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала