روایت هولناک دختران فوتبالیست ازدرون اتاق ویژه رئیس فدراسیون فوتبال

© Photo / AFF fbروایت هولناک دختران فوتبالیست ازدرون اتاق ویژه رئیس فدراسیون فوتبال
روایت هولناک دختران فوتبالیست ازدرون اتاق ویژه رئیس فدراسیون فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه‌ی گاردین، به تازه‌گی دومین گزارش خود را در مورد آزار و اذیت جنسی اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از"روزنامه اطلاعات روز" در این گزارش با سه تن از اعضای تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان گفتگو شده است. روزنامه گاردین به خاطر مصئونیت بیشتر این افراد، نامی از آن‌ها نبرده است و از آوردن مشخصات خیلی کوچک آن‌ها هم خودداری کرده است.
یکی از این بانوان به گاردین گفته است که هزینه‌ی ترانسپورت خود را نداشته و بعد از تمرین، نزد کرام‌الدین کریم رفته و خواستار مقداری پول شده است. او گفته است: "وقتی پیش رئیس فدراسیون رفتم و خواستار کمک شدم، او کم کم به من نزدیک میشد و می گفت که می خواهم بدنت را ببینم". 

کرام الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
محرومیت رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان از تمامی فعالیت‌های فوتبالی

او گفت است: "تلاش کردم که به او توجهی نکنم. به او گفتم که برای هزینه‌ ترانسپورت به پول نیاز دارم و از شما کمک می خواهم، اما او گفت که به من کمک می‌کند و باید منتظر بمانم. رئیس فدراسیون مرا به یک اتاق تاریک برد و فکر می کردم به من کمک می کند. اتاق یک دروازه پنهانی داشت، اتاق مثل اتاق هوتل مجهز بود، وقتی که داخل شدم دروازه را از پشتم قفل کرد".
این بازیکن تیم ملی فوتبال زنان گفته است: "رئیس فدراسیون به من گفت که می‌خواهم زیر لباس هایت را ببینم. من ترسیدم و به او گفتم که می‌خواهم خانه بروم. کرام الدین کریم به من گفت که هر قدر که می‌خواهی فریاد بزن. کسی صدایت را نمی‌شنود. مرا به زور به طرف تخت خواب برد. هر چه تلاش کردم که از دستش خودم را خلاص کنم نتوانستم، او با مشت به صورت و دهنم زد و از دهند و بینی ام خون جاری شد. پیش چشمم تاریک شد و وقتی که بیدار شدم کاملا لخت بودم. دیدم که همه جا را خون گرفته و دهن، بینی و واژنم پر از خون بود".
او افزوده است: "به حمام رفتم و صورتم را شستم و لباس‌هایم را بر تن کردم. به او گفتم که همینطوری بیرون می‌روم و به رسانه‌ها می گویم که چه بلایی بر سرم آمده، اما او سلاحش را بر روی سرم گذاشت و تهدید کرد که اگر به کسی بگویی خودت و خانواده ات را می کشم. بعد از آن رئیس فدراسیون شایعه پراگنی کرد که من همجنسگرا هستم و به همین اتهام از تیم ملی اخراجم کرد".
او گفته است که کرام الدین کریم آدم پر قدرتی در درون و بیرون حکومت بود و به همین دلیل نتوانسته از او شکایت کند.
یکی دیگر از بازیکنان به گاردین گفته است: "وقتی به دفتر کرام الدین کریم رفتم، او خواست تا با من معاشقه کند. تلاش کرد تا به بدنم دست بزند و مرا ببوسد. من گریه کردم و به او حمله کردم و سرانجام فرار کردم".
او گفته است: "تا حدود یک ماه از خانه بیرون نمی شدم. رئیس فدراسیون همیشه به من زنگ میزد و تحت فشار قرار میداد تا به تیم برگردم. وقتی که برگشتم هم رئیس فدراسیون همیشه وقت تمرین پیش روی دیگران مرا بی نزاکت می خواند و تهدیدم می کرد. او می گفت که اگر چیزی بگویم زبانم را قطع می کند. او همیشه از من سوءاستفاده می کرد و مورد آزار و اذیت قرار می داد".
این عضو تیم ملی افزوده است: "یک روز رئیس فدراسیون به من دستور داد تا پیش او برم، چاره یی نداشتم و از او اطاعت کردم. با تلفن هدایتم کرد. وقتی از چهار دروازه عبور کردم داخل یک اتاق خواب بودم. رئیس فدراسیون لخت روی تخت لم داده بود. شانس آوردم که به تلفن او زنگ آمد و من هم گریه و زاری کردم و بلند چیغ زدم، مجبور شد دروازه را باز کند و من فرار کردم".
یک عضو دیگر تیم ملی فوتبال زنان به گاردین گفته است: "وقتی برای گرفتن امضا به دفتر رئیس فدراسیون رفتم، او به من نزدیک شد. تلاش می‌کردم از او فاصله بگیرم و او هم تلاش داشت مرا ببوسد. از اتاق فرار کردم. بعد از آن او نام مرا از لیست تیم ملی برای یک سفر آموزشی خارج از کشور حذف کرد. او همیشه مرا به هم‌جنس‌گرا بودن متهم کرد و سرانجام از تیم ملی اخراجم کرد".
این در حالی است که به تازه‌گی، دادستانی کل افغانستان اعلام کرده است که رئیس فدراسیون فوتبال، سکرتر جنرال، مسئول کمیته‌ دروازه‌بانان ، مسوول ارتباطات و یک نفر از کارمندان فدراسیون در ارتباط به آزار و اذیت جنسی اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان، ممنوع الخروج شده‌اند.
چند هفته قبل روزنامه گاردین نخستین گزارش خود را در مورد آزار و اذیت جنسی اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان منتشر کرد. این روزنامه از قول افرادی که با تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در تماس هستند نوشت که این سوءاستفاده در دفتر فدراسیون فوتبال افغانستان در کابل و در اردوی تمرین تیم ملی فوتبال افغانستان در کشور اردن در فبروری سال گذشته اتفاق افتاده است.
نشر این گزارش واکنش گسترده را به دنبال داشت. رئیس جمهور غنی گفت که هرگونه بی‌احترامی در برابر زنان ورزشکار قابل تحمل نیست. نمایندگان مجلس این عمل را شرم‌آور خواندند و دادستانی کل یک کمیته بررسی را برای رسیدگی به این پرونده تشکیل داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала