اظهارات پنتاگون در مورد تسلیحات امریکایی کرد های سوری

© Photo / David B. Gleasonنشنل انتیریست: اردوی امریکا میخواهد پیروزی در جنگ زمینی با روسیه را تضمین کند
نشنل انتیریست: اردوی امریکا میخواهد پیروزی در جنگ زمینی با روسیه را تضمین کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهان نظامی امریکا پیشنهاد داده اند که بعد از خروج از سوریه به نیروهای کرد اجازه دهند تسلیحات امریکایی را همچنان در اختیار داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک، شان رابرتسونپ سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: برنامه ریزی ها کماکان ادامه دارد و بر اجرای خروج کنترل شده و سنجیده نیروها و همچنین اتخاذ اقدامات احتمالی برای تضمین امنیت نیروهایمان تمرکز یافته است.
مقام های امریکایی پیش ازاین گفتند که تصمیم ترامپ برای خروج نیروها از سوریه خشم فرماندهان این کشور را برانگیخته و آن را خیانت به «قطعات مدافع خلق» (ی.پ.گ) می دانند. این قطعات با عناصر داعش در شمال شرق سوریه جنگیده اند اما ترکیه آنها را تروریست قلمداد می کند.
یک مقام امریکایی پیشتر به رسانه ها گفت که ایالات متحده به (ی.پ.گ) اعلام کرده بود تا زمانی که مبارزه با داعش تکمیل نشده است، واشنگتن آنها را تسلیح خواهد کرد. این مقام افزود: اما مبارزه هنوز تمام نشده است. ما نمی توانیم سلاح ها را پس بگیریم.
تسلیحاتی که امریکا در اختیار (ی.پ.گ) قرار داده، شامل راکت های ضدتانک، ماشین های زرهی و نارنجک است. بر اساس گزارش، پیشنهاد پنتناگون برای پس نگرفتن این سلاح ها به (ی.پ.گ) اطمینان می دهد که امریکا آنها را رها نکرده است.
اما ترکیه می خواهد که این سلاح ها از آنها پس گرفته شود. اگر طرح پیشنهادی پنتاگون تایید شود، تصمیم ترامپ برای واگذارکردن مبارزه با داعش به ترکیه با پیچیدگی هایی روبرو می شود.
رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشته که کاخ سفید و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با طرح پنتاگون برای حفظ سلاح های امریکایی در اختیار ی.پ.گ مخالفت خواهند کرد.
در همین حال مقام های امریکایی گفتند که پنتاگون آمار سلاح هایی را که به کرد های سوری داده است، دارد اما یکی از این مقام ها اظهار داشت: چگونه می توان سلاح ها را پس گرفته و چه کسی قصد دارد آنها را پس دهد؟
ترامپ دو هفته پیش در جریان یک تماس تلفنی با اردوغان تصمیم گرفت که تمام 2 هزار نیروی امریکایی را از سوریه خارج کند. در پی این تصمیم، جیمز متیس وزیر دفاع و برت مک گورک فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف علیه داعش استعفا دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала