کاخ سفید : ترامپ دستور کاهش نیروهای نظامی از افغانستان را صادر نکرده

© Flickr / DVIDSHUBکاخ سفید : ترامپ دستور کاهش نیروهای نظامی از افغانستان را صادر نکرده
کاخ سفید : ترامپ دستور کاهش نیروهای نظامی از افغانستان را صادر نکرده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده شورای امنیت ملی کاخ سفید، از دستور ترامپ مبنی بر کاهش حضور نظامی ایالات متحده امریکا از افغانستان ابراز بی خبری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، یک هفته پس از گزارش ها در مورد کاهش نیرو های امریکایی از افغانستان، یک تن از سخنگویان کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، دستوری برای کاهش و یا خروج نیرو های این کشور از افغانستان را صادر نکرده است.
گرت مارکیس، نماینده شورای امنیت ملی کاخ سفید، در صحبت به رسانه ها اعلام کرد که، رئیس جمهور ایالات متحده تا هنوز هیچگونه دستوری برای خروج و یا کاهش نیرو های نظامی امریکا از افغانستان را برای وزارت دفاع این کشور صادر نکرده است.
اخیرا، رسانه‌های امریکایی از جمله وال استریت جورنال و واشنگتن پست گزارش دادند که پرزیدنت ترامپ تنها یک روز بعد از دستور خروج نیروهای امریکایی از سوریه، از وزارت دفاع ایالات متحده خواسته که نیروهای امریکا در افغانستان را نیز به تدریج کاهش دهد.
فعلاَ ایالات متحده امریکا حدود ۱۴ هزار سرباز در افغانستان دارد که برعلاوه آموزش و مشورت دهی به نیروهای امنیتی افغانستان، عملیات های ضد تروریستی را نیز انجام می دهند.
روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده است که بیش از 7 هزار سرباز امریکایی از افغانستان بیرون کشیده خواهند شد.
در حالیکه گزارش‌ها مبنی بر احتمال خروج شماری از نیروهای امریکایی از افغانستان نشر شده اند، اما فرمانده کل نیروهای امریکایی در افغانستان اعلام که حضور این نیروها در افغانستان برای منافع ملی امریکا حیاتی است.
جنرال اسکات میلر، فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع در سفر به ننگرهار و دیدار با والی و مقام‌های نظامی در این ولایت گفت که تاکنون دستور کاهش نیروهای امریکایی را دریافت نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала