نخستین اظهارات سرپرست وزارت دفاع افغانستان

© Photo / FB / Asadullah Khalidنخستین اظهارات سرپرست وزارت دفاع افغانستان
نخستین اظهارات سرپرست وزارت دفاع افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع افغانستان گفت، که افراد بی صلاحیت براساس سهمیه قومی در این وزارتخانه حضور نخواهند داشت.

وعده رئیس‌جمهور غنی به امرالله صالح و اسدالله خالد - اسپوتنیک افغانستان
وعده رئیس‌جمهور غنی به امرالله صالح و اسدالله خالد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع افغانستان اظهار داشت: اولویت کاری وی اطلاع از وضعیت نیروهای امنیتی افغانستان، تامین نیروها و روحیه دادن به آن‌ها است.

وی افزود: تقویت روحیه وحدت ملی در ارتش کشور یک ضرورت است و افرادی که صلاحیت ندارند براساس سهمیه قومی در این وزارت جایی نخواهند داشت.

اسدالله خالد در مراسم معارفه خود تصریح کرد:  به مردم افغانستان اطمینان می‌دهم که از روند صلح پشتیبانی خواهم کرد.

خالد با تاکید بر اینکه نسبت به نیروهای امنیتی، تامین آن‌ها، انتقال زخمیان و خانواده‌های جان باختگان نیروهای امنیتی توجه بیشتری صورت خواهد گرفت نیز ادامه داد: در تمام نیروهای مسلح و بخش امنیتی باید هماهنگی‌های لازم بوجود آید.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان همچنین اظهار داشت: سربازان همانقدر که در برابر دشمن بی‌رحم هستند، باید برای کاهش تلفات غیرنظامیان، رفتار نیک با اسیران جنگی و رعایت حقوق بشر نیز تلاش کنند.

یادآوری می کنیم، که اسدالله خالد در سال 2001-2005 والی غزنی، 2005-2008 والی کندهار، 2010-2012 وزیر مرزها و قبایل و در سال 2012 نیز ریاست امنیت ملی افغانستان را برعهده داشت.

وی در سال 2012 برای مقابله با مخالفان مسلح دولت مبتکر نیروهای خیزش مردمی بود و در نخستین اقدام شماری از نیروهای مردمی در ولایت غزنی را مسلح کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала