واکنش تند حزب حکمتیار در رابطه به تأخیر سه ماهه در برگزاری انتخابات

© Wikipedia / MrPenguin20حزب اسلامی
حزب اسلامی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون انتخابات افغانستان اخیرا اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود به تاریخ 31 حمل سال 1398 برگزار شود احتمال دارد با سه ماه تاخیر در ماه سرطان برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک،حزب اسلامی افغانستان به رهبری حکمتیار اعلام کرد که هیچ بهانه‌ای برای تاخیر در انتخابات ریاست جمهوری را نمی پذیرد، زیرا این امر تلاشی برای فراهم شدن تقلب در انتخابات محسوب می‌شود.
اخیرا دولت افغانستان متهم شده است که کمیسیون انتخابات را تحت فشار قرار داده تا انتخابات ریاست جمهوری کشور را به تعویق اندازد.
شماری از احزاب سیاسی و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری این اقدام دولت افغانستان را تلاشی برای مهندسی انتخابات ریاست جمهوری این کشور دانسته و با آن اعلام مخالفت کرده است
«فضل غنی حقمل» مسئول رسانه‌ای حزب اسلامی حکمتیار اعلام کرد که حتی یک روز تاخیر در انتخابات ریاست جمهوری نیز برای احزاب سیاسی این کشور پذیرفتنی نخواهد شد.
وی افزود: تاخیر در انتخابات ریاست جمهوری به معنای فراهم سازی زمینه تقلب در این روند محسوب می‌شود.  

انتقاد تند حکمتیار از تقرر چهره های مخالف پاکستان در پست های کلیدی - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد تند حکمتیار از تقرر چهره های مخالف پاکستان در پست های کلیدی

در همین حال محمد حنیف اتمر به به‌تعویق انداختن انتخابات را آغاز مهندسی پروسهٔ انتخابات از جانب حکومت خوانده است.
دفتر مطبوعاتی محمد حنیف اتمر با نشر یک اعلامیه در رابطه به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نوشته است: از آنجایکه انتخابات یکی از مؤلفه های مهم دموکراسی بوده و قانون اساسی به برگزاری آن در تاریخ معین تصریح نموده است، و مردم افغانستان به خاطر ضعف حکومت در رهبری و مدیریت کشور شرایط بدی را سپری می نمایند، ضرور است که پروسۀ انتخابات در زمان معین و طبق تقویم از قبل اعلان شدۀ آن برگزار گردد.
در چند روز گذشته خبر های رابطه به احتمال تعویق سه ماهه در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد اما تا کنون کمیسیون انتخابات این موضوع را تائید نکرده است.
ذبیح‌الله سادات معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات گفته است که: تصمیم نهایی درباره تعویق در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روزهای آینده مشخص خواهد شد.
این در حالی است که پیش از این تعدادی از نمایندگان پارلمان افغانستان نیز دولت این کشور را به تلاش برای مهندسی انتخابات ریاست جمهوری متهم کرده بودند.
از سوی دیگر، گمانه‌هایی نیز وجود دارند که تاخیر انتخابات ریاست جمهوری برای تسهیل گفت‌وگوهای صلح با گروه طالبان صورت می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала