طالبان: در نشست عربستان با حکومت افغانستان مذاکره نمی‌کنیم

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر طالبان: در نشست عربستان با حکومت افغانستان مذاکره نمی‌کنیم
طالبان: در نشست عربستان با حکومت افغانستان مذاکره نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان به پیشنهاد مقامات افغانستان مبنی بر برگزاری مذاکرات در عربستان سعودی در ماه جنوری سال آینده جواب رد داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس رویترز، عضو شورای رهبری طالبان از رد پیشنهاد کابل مبنی بر برگزاری مذاکرات صلح افغانستان در عربستان سعودی در ماه جنوری سال آینده خبر داده است.

این عضو شورای رهبری طالبان به رویترز گفته است: "ما با مقامات رسمی ایالات متحده امریکا در عربستان سعودی در ماه جنوری سال آینده دیدار می‌کنیم و مذاکراتی را که در ابوظبی ناتمام باقی مانده بود، آغاز می‌کنیم… ما به تمام جوانب علاقمند واضح ساخته ایم که ما با حکومت افغانستان مذاکره نمی‌کنیم".

آمادگی کابل برای فرستادن هیئت دولتی به دور جدید مذاکرات صلح - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی کابل برای فرستادن هیئت دولتی به دور جدید مذاکرات صلح

هفته گذشته در ابوظبی به میزبانی دولت امارات متحده عربی مذاکرات صلح افغانستان میان طالبان و دیپلومات‌های امریکایی برگزار شد. در این مذاکرات همچنان هیئت‌های دولتی از پاکستان، عربستان سعودی و همچنان هیئت عالی‌رتبه از افغانستان اشتراک داشتند.

پس از ختم مذاکرات، اشتراک‌کنندگان نتایج آنرا مثبت ارزیابی نموده اعلام کردند که دیدار بعدی شان در عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

قبل از این دولت افغانستان آمادگی اش را برای فرستادن هیئت به دور جدید مذاکرات صلح افغانستان به شهر جده عربستان، اعلام کرده بود.

مسئله مذاکرات صلح افغانستان در گوشه‌های مختلف جهان، منجمله در مسکو مطرح است.

به تاریخ ۹ نومبر در مسکو، پایتخت روسیه کنفرانس درمورد افغانستان پشت درهای بسته بزگزار شد که برای نخستین بار در کنفرانس بین‌المللی به چنین سطح، هیئت دفتر سیاسی طالبان در دوحه نیز اشتراک ورزید. در این دیدار اعضای شورای عالی صلح افغانستان نیز شرکت ورزیده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала