آمیب تواناتر از مدرن‌ترین کمپیوتر جهان ثابت شد

CC BY 2.0 / The paleobear / Amoebaآمیب تواناتر از مدرن‌ترین کمپیوتر جهان ثابت شد
آمیب تواناتر از مدرن‌ترین کمپیوتر جهان ثابت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمیب فیزاروم پولیسیفالوم که قادر به حرکت به جانب غذا و فرار از نور می‌باشد، در یک تجربه علمی توانست از مدرن‌ترین کمپیوتر جهان پیشی بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کیتو در توکیو توانایی‌های محاسباتی شگفت‌انگیز آمیب‌ها را کشف کرده اند. استعداد و توانایی آمیب‌ها بیشتر از مدرن‌ترین کمپیوترهای جهان اعلام شده است. دانشمندان تا هنوز مشخص نساخته اند که چگونه یک موجود تک سلولی توانسته از عهده "مسئله فروشنده دوره‌گر"، یکی از مشهورترین مشکلات علوم کمپیوتری، بر آید.

آمیب کشنده با خوردن مغز یک موج‌سوار، منجر به مرگش شد - اسپوتنیک افغانستان
آمیب کشنده با خوردن مغز یک موج‌سوار، منجر به مرگش شد

"مسئله فروشنده دوره‌گر" — مسئله‌ای مشهور است که ابتدا در سده ۱۸ مسائل مربوط به آن توسط ویلیام همیلتون و چوریو مطرح شد و سپس در دهه ۱۹۳۰ شکل عمومی آن به وسیله ریاضیدانانی مثل کارل منگر از دانشگاه هاروارد و هاسلر ویتنی از دانشگاه پرینستونمورد مطالعه قرار گرفت.

شرح مسئله بدین شکل است: تعدادی شهر داریم و هزینه رفتن مستقیم از یکی به دیگری را می‌دانیم. مطلوب است کم‌هزینه‌ترین مسیری که از یک شهر شروع شود و از تمامی شهرها دقیقاً یکبار عبور کند و به شهر شروع بازگردد.

در این تجربه آمیب Physarum polycephalum که قادر به حرکت به جانب غذا و فرار از نور می‌باشد، اشتراک نموده بود. این آمیب زودتر از کمپیوتر بهترین مسیر به جانب غذا را دریافت. دانشمندان به این باور اند که در آینده توانایی‌های موجودات تک سلولی می‌توانند در بهبود ماشین‌های محاسباتی مدرن و سیستم امنیت کمپیوتری کمک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала