انتخابات ریاست‌جمهوری را در زمان تعیین‌شدن برگزار کرده نمی‌توانیم - کمیسیون

© Photo / IEC / IECانتخابات ریاست‌جمهوری را در زمان تعیین‌شدن برگزار کرده نمی‌توانیم - کمیسیون
انتخابات ریاست‌جمهوری را در زمان تعیین‌شدن برگزار کرده نمی‌توانیم - کمیسیون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که قرار بود در ماه حمل برگزار شود، تغییر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالبدیع صیاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات امروز (یکشنبه، ۹ جدی) در یک نشست خبری گفت که انتخابات‌های شوراهای ولسوالی، شوراهای ولایتی و پارلمانی ولایت غزنی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که این کمیسیون پس از مشوره با جهت‎های مختلف تصمیم گرفته است تا انتخابات ریاست جمهوری را به تاریخ ۲۹ سرطان سال آینده برگزار کند.

حکمتیار برای رایزنی درمورد انتخابات ریاست جمهوری نزد دوستم رفت - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار برای رایزنی درمورد انتخابات ریاست جمهوری نزد دوستم رفت

آقای صیاد افزود که به دلیل مشکلات موجود و برای اصلاحات در قوانین و موضوعات مرتبط به انتخابات، کمیسیون نمی‌تواند انتخابات را به تاریخ ۳۱ حمل که قبلاً آن را برای انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرده بود، دایر کند.
به گفته او،  مشکلات امنیتی، فصل سرما، تکمیل نبودن کارهای عملیاتی و تخنیکی از چالش‌های است که برگزاری انتخابات به تاریخ ۳۱ حمل را ناممکن کرده است.
براساس تقویم جدید انتخابات، نامزدان ریاست جمهوری تا تاریخ ۳۰ جدی فرصت دارند که نام‌های شان را رسماً در کمیسیون مستقل انتخابات ثبت کنند.
همچنان فهرست ابتدایی نامزدان ریاست جمهوری به تاریخ ۱۶ دلو اعلان خواهد شد.
این در حالیست که بحث تغییر تقویم انتخابات ریاست جمهوری با واکنش های منفی شماری از نامزدان احتمالی و سیاسیون رو به رو شده است.

قبلاً دفتر حنیف اتمر با نشر یک خبرنامه، تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را آغاز مهندسی پروسهٔ انتخابات از جانب حکومت خوانده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала