جنرال دوستم پس از رهایی قیصاری شرط حمایت از تیم انتخاباتی را اعلام کرد

© Photo / FVP / FVPجنرال دوستم پس از رهایی قیصاری شرط حمایت از تیم انتخاباتی را اعلام کرد
جنرال دوستم پس از رهایی قیصاری شرط حمایت از تیم انتخاباتی را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری افغانستان پس از آزادی نظام الدین قیصاری از احتمال تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سخن گفته، شرط اش را برای حمایت از نامزد مشخص اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خامه پرس، جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان گفته است که در انتخابات ریاست جمهوری آینده از شخصیتی حمایتش را اعلام خواهد کرد که معاونیت اول را برای ترکتباران در تکت انتخاباتی‌اش در نظر بگیرد.

جنرال دوستم، روز جمعه (۷ جدی ۱۳۹۷) پس از آزادی نظام الدین قیصاری، در دومین نشست مشورتی در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸، گفت که احتمال دارد این انتخابات با چند ماه تاخیر برگزار شود.

جنبش ملی: بازداشت نظام‌الدین قیصاری یک حرکت سیاسی بود - اسپوتنیک افغانستان
جنبش ملی: بازداشت نظام‌الدین قیصاری یک حرکت سیاسی بود

وی در ادامه‌ی سخنانش افزود که در این مورد با نامزدان مختلف انتخابات ریاست جمهوری صحبت خواهد کرد.

نظام الدین قیصاری، فرماندۀ پیشین پولیس ولسوالی قیصار ولایت فاریاب پس از حدود شش ماه بازداشت، شام روز جمعه از بند امنیت ملی آزاد شد.

فرمانده قیصاری، پس از رهایی‌اش در خانۀ معاون اول ریاست جمهوری و در کنار آقای دوستم و شماری از هوادارانش در شیرپور کابل حضور یافت.

جنرال دوستم تاکید ورزید که وی از شخصیتی حمایتش را اعلام خواهد کرد که معاونیت اول را برای ترکتباران در تکت انتخاباتی‌اش در نظر بگیرد.

بر اساس تقویم انتخابات ریاست جمهوری که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلان شده، انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۳۱ حمل ۱۳۹۸ خورشیدی، برگزار می‌شود.

در عین حال گزارش هایی وجود دارد که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با سه ماه تاخیر در ماه سرطان ۱۳۹۸  برگزار خواهد شد.

قابل ذکر است که قبلاً محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در مصاحبه‌ای از عدم حضور جنرال دوستم در تیم انتخاباتی خود یاد کرده و گفته بود که آقای دوستم در "تکت انتخاباتی" او حضور نخواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала