انتشار تصاویر انتقال جسد خاشقجی + عکس

© AP Photo / Hasan Jamaliانتشار تصاویر انتقال جسد خاشقجی + عکس
انتشار تصاویر انتقال جسد خاشقجی + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الجزیره تصاویری از عملیات انتقال جسد تکه تکه شده جمال خاشقجی توسط تیم ترور سعودی را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه ماهواره‌ای "الجزیره" ترکیه تصاویری را منتشر کرد که لحظه انتقال جسد مثله شده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی از مقر کنسولگری عربستان در استانبول به منزل کنسول عربستان را نشان می‌دهد. این تصاویر نشان می‌دهد که تیم ترور خاشقجی جسد مثله شده او را در پنج بکس انتقال داده اند. 

در این تصاویر ماهر المطرب، رئیس تیم ترور دیده می‌شود که از یک موتر سیاهرنگ که او و برخی از اعضای تیم ترور را از مقر کنسولگری به منزل کنسول عربستان منتقل کرده بود، پیاده می‌شود.
در تصاویر و ویدیوی منتشر شده پنج یا شش بکس و خریطه های سیاهرنگی دیده می‌شوند که اعضای تیم ترور درحال بردن آن از پارکینگ منزل محمد العتیبی، کنسول عربستان به داخل منزل هستند.
موتر سیاهرنگی که در این تصویر دیده می‌شود وابسته به کنسولگری عربستان است و راننده آن ذعار خالد الحربی است.
مسؤولان ترکیه‌ای بعید نمی‌دانند که تیم ترور خاشقجی جسد او را در اسید حل کرده باشند. دادستانی عربستان مدعی شده که قاتلان خاشقجی جسد او را به یک همدست محلی داده‌اند. ترکیه بارها از عربستان خواسته نام این همدست را به آن‌ها اعلام کند اما تاکنون این درخواست‌ها فایده‌ای نداشته است
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود. وی درتاریخ 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و تا هنوز بازجویی از آنها جریان دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала