چرا دوستم در حمایت از رئیس جمهور آینده افغانستان شرط گذاشت؟

© Photo / ARG / ARGرئیس‌جمهور غنی با عبدالرشید دوستم، دیدار کرد
رئیس‌جمهور غنی با عبدالرشید دوستم، دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، صف آرایی‌های سیاسی و انتخاباتی شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال دوستم اعلام کرده است که از فردی در انتخابات ریاست جمهوی حمایت می‌کند که کرسی معاونت اول ریاست جمهوری را به اقوام ازبک اختصاص دهد.
در حالی که انتظار می‌رفت اعضای ائتلاف بزرگ ملی افغانستان نامزد واحدی را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کند اما جنرال دوستم شروط جداگانه را برای حمایت از نامزد مورد نظرش تعیین کرد.
قرار معلوم اعضای ائتلاف بزرگ ملی افغانستان برای معرفی نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به توافق نرسیده است و ژنرال دوستم نیز برای حضور در دولت آینده این کشور سیاست قومیتی را در پیش گرفته است.
جنرال دوستم در نشست مشورتی با اعضای حزب جنبش و بزرگان اقوام ازبک گفت: با تمام نامزدان انتخابات ریاست جمهوری این کشور رایزنی کرده است.
رهبر حزب جنبش ملی افغانستان اعلام کرد که در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور از فردی حمایت خواهد کرد که کرسی معاونت اول ریاست جمهوری را به اقوام ازبک اختصاص دهد.
وی افزود: هر یک از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که فردی از اقوام ازبک را برای معاونت اول در نظر بگیرد مورد حمایت وی قرار خواهد گرفت.
این در حالی است که اعضای ائتلاف بزرگ ملی افغانستان قرار بود بر اساس خط و مشی سیاسی مشخص نامزدی مشترک را برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کنند.
پیش از این گمانه‌هایی وجود داشت که با معرفی کاندید واحد از سوی اپوزیسیون، اشرف غنی شانسی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نخواهد داشت.
اما ظاهرا اعضای جریان اپوزیسیون دولت افغانستان دچار پراکندگی شده است و احتمالا صف آرایی‌های سیاسی جدیدی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور شکل خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала