گفت وگو طالبان با تهران تایید شد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر هیت طالبان
هیت طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ذبیح‌الله مجاهد: یک هیئت طالبان در ضمن تماس‌هایش به کشورهای منطقه به تهران رسیده است.

اسپوتنیک به نقل از طلوع، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز سه شنبه (۱۱ جدی) اظهار داشته است که هیئت طالبان به تهران فرستاده شده، تا به مقامات ایرانی دیدگاه طالبان در مورد وضع بعد از اشغال و بر قراری صلح و امنیت در افغانستان و منطقه را در میان بگذارد.

خروج نیروهای امریکا از افغانستان به نفع «طالبان»* و روسیه می باشد - اسپوتنیک افغانستان
خروج نیروهای امریکا از افغانستان به نفع «طالبان»* و روسیه می باشد

به گفته سخنگوی طالبان هیئت‌های آنان به گونه معمول به کشورهای همسایه و منطقه سفرهای دارند، تا به گفته طالبان، دربارۀ چه گونگی رسیدن به ثبات درافغانستان با مقامات این کشورها گفت وگو نمایند.
هرچند وزارت خارجه ایران می‌گوید که هیئت طالبان به روز یک شنبه از تهران دیدار کرده است؛ اما طالبان می‌گویند که این دیدار روز گذشته انجام شده است.
روز گذشته وزارت خارجۀ ایران گفته بود که نماینده‌گان طالبان روز یک شنبه به تهران سفر کرد و گفت‌وگوها را در پیوند به روند صلح افغانستان با این کشور آغاز نمودند.

روسیه بین «طالبان» و شورای عالی صلح مذاکرات برگزار میکند - اسپوتنیک افغانستان
روسیه بین «طالبان» و شورای عالی صلح مذاکرات برگزار میکند

بهرام قاسمی، سخن‌گوی وزارت خارجۀ ایران می‌گوید که هدف از این نشست «تعیین مواردی برای گفت‌وگو میان طالبان و حکومت افغانستان» است.
به گفتۀ قاسمی، این هیئت طالبان با هیئتی ایران به ریاست سید عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران گفت‌وگو کرده است. قاسمی می‌گوید حکومت افغانستان در جریان این گفت‌وگو ها بوده است.
این در حالی است که قرار است تا چند روز دیگر چهارمین نشست ایالات متحده و گروه طالبان در شهر جدۀ عربستان سعودی برگزار شود.
حکومت افغانستان می‌گوید هیئت اش را در این نشست می‌فرستد، اما گروه طالبان گفته‌اند که با هیئت حکومت افغانستان دیدار نخواهند کرد.
نماینده‌گان طالبان، در نشست ابوظبی نیز که چندی پیش برگزار شد دیدار با هیئت حکومت افغانستان را رد کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала