اگر انسان میمیرد: 8 حیوان که در زمین مسلط خواهند شد

© AP Photo / Robert F. Bukatyاگر انسان میمیرد: 8 حیوان که در زمین مسلط خواهند شد
اگر انسان میمیرد: 8 حیوان که در زمین مسلط خواهند شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به این ترتیب، این کار رخ داد – در روی زمین شهاب سنگ عظیم سقوط نمود، شروری ویروس بی رحمی که انسان ها را نابود می سازد، اختراع کرد، ستمگر جدید جنگ هستوی راه اندازی کرد. بطور کل، طبق طرح هر فیلم آخرزمان: بشریت مرد، تنها شما، یگانه و آخرین نماینده نوع خود زنده ماندید.

در این لحظه، ممکن، دانش راجع به اینکه کدام مدنیت بعد از ما می آید، بدرد بخورد. این چه مخلوق خواهد بود؟ آنها به کی شباهت خواهند داشت و چگونه انکشاف خواهند کرد؟ آیا آنها در نتیجه به شکل بدی، مانند ما، خاتمه خواهند یافت؟

موش ها
آری، موش ها فاجعه ها را دوست دارند! این مهم نیست که در کجا، چگونه و در چه وضع — اگر مصیبت جهانی و بزرگ مقیاس رخ دهد، باور داشته باشید: موش ها در آنجا وجود خواهند داشت. در لحظه مردن بشریت موش ها شهرها را اشغال خواهند کرد و همه چیز را خواهند خورد.
به گفته ریچارد دوکینز، دانشمند انگلیسی زولوجیست، بیولوجیست که پروسه های تکامل را مطالعه میکند، وقتیکه موش ها همه چیز را که از مردم بجا مانده، (و خود ما را و غذای ما را) بخورند، بعداً میتوانند تکامل شدید را آغاز نمایند.

خرسان
انسان، واضحاً، حیوان قوی درنده نیست، اما دقیقاً خونخوار-ماهر است. حیوانات بزرگ و خطرناک در برابر سلاح عقب نشینی کردند که ما برای دفاع از جان خود اختراع کردیم. اما به مجرد آنکه انسان را از بازی خارج ساخت، حیوانات، مانند شیر، پلنگ و خرسان بروی صحنه ظاهر خواهند شد که برای نبرد بخاطر زنده ماندن آماده می باشند. اگر آنها را مدت طولانی به خاطر مبارزه جهت سلطه در روی زمین، آرام گذاشت، آنها تکامل میکنند و استعداد فکری شان را انکشاف میدهند.

سگ ها
اگر شما به کشورهای در حال رشد سفر کرده باشید، پس شاید دیده باشید که سگان همین اکنون بخش های جداگانه سیاره را «رهبری میکنند». در شهرهای بزرگ مشابه مومبای گله های بزرگ سگان وحشی برخی مناطق را اشغال کرده که نسبت آن شب هنگام ورود به آنجا عملاً ناممکن است. تنها در این شهر از سال های 1994-2015 بیش از 3،1 میلیون نفر مورد حملات سگان قرار گرفته که 434 نفر در نتیجه جان داده اند. به مجرد که کدام ویروس انسان ها را نابود سازد، سگان شهرها را میتوانند اشغال کنند.

مورچه ها
جهان شیرخوران را بجا میگذاریم و به حشرات رو می آوریم. مورچه ها، واضحاً، به موجودات شباهت ندارند که بتوانند انسان را در زمین عقب بزنند. ولی نباید در باره آنها اشتباه کرد: ممکن، فقط مورچه ها سیاره را در آینده اداره خواهند کرد.
فکر کنید: در حال حاضر در سیاره تریلیون ها مورچه بسر میبرند، در حالیکه تعداد مردم فقط به 3،7 میلیارد نفر میرسد و وزن مجموعی آنها — اگر قرار دادن همه مردم و همه مورچه ها در پله های ترازو ممکن می بود — بطور قابل ملاحظه نسبت به وزن ما بیشتر می بود. مورچه ها دارای نظم خاص می باشند و از تاکتیک نظامی استفاده میکنند، بطور مثال، اعضای ضعیف را به صف اول پیش میکشند و مورچه های نیرومند و جنگجو را در عقب جبهه میگذارند. آنها تمام وسایل برای توسعه بخشیدن ساحه زیست خود دارند. آنها سمارق ها برای تغذیه کشت میکنند و از سازماندهی عالی برخوردار می باشند.

اختاپودها
قبل از آنکه آنها در روی بشقاب قرار گیرند، آنها وحشت ایجاد میکنند: آنها بسیار قوی، هشیار و چالک اند. آنها توانایی آموزش به وسیله مشاهدات دارند و از زرنگی های روانی استفاده میکنند. مغز اختاپود — یکی از انکشاف یافته عالی در بین حیوانات غیرفقاریه می باشد، برعلاوه این، مغز آن به دور مری آن قرار دارد، یعنی حتی فیر بر سر هم نمی تواند ملوسکا را از پادرآورد.

ینوت
اگر شما عقیده دارید که ینوت ها به انسان شباهت ندارند، شما اشتباه میکنید. بسیاری موجودات زنده در این فهرست، به خاطر قرار گرفته که با دو محک مهم مطابقت دارند: آنها ساختارهای پیچیده اجتماعی و مغز انکشاف یافته دارند.

مادر کیک ها
همین موجودات کمتر خوشایند میتوانند از انفجار هستوی جان به سلامت بدربرند و 10% مادرکیک در برابر کمیت مرگبار تشعشعات رادیو اکتیف آسیب پذیر نیستند. مادر کیک ها به سرعت سرسام آور تکثر میکنند، آنها در برابر مواد سمی از خود مقاومت نشان میدهند و هیچگونه مواد سمی آنها را بکلی از بین برده نمی تواند.

میمون ها
میمون ها در طبیعت به تعداد زیاد وجود ندارند و اکثر انواع آنها کم تعداد اند. از همینرو چانس آنها در مورد سلطه در روی زمین، مانند، سگان، بسیاز زیاد نیست. ولی باید در باره چنین سناریو فکر کرد: که اگر آخرزمان به نتیجه کدام برنامه در باره حفاظت میمون ها مبدل گردد که در جریان آن تعداد آنها به تعداد تصور ناشدنی افزایش یابد؟ آنگاه، واقعاً هم، منتظر ماندن آنکه اخرین جسد انسان سرد شود، تا میمون ها قدرت را تصاحب کنند، ضرور نخواهد بود.
میمون های بزرگ — گوریلا، شیمپانزی، اورانگوتان و بونوبو — بسیار هشیارند. آنها واقعاً، هشیارند. به آنها میتوان زبان حرکات و دیگر انواع معاشرت آموخت. اما اگر انفجار هستوی رخ دهد، پس میمون ها یکجا با انسان ها میمیرند. اما اگر ویروس بوجود آید که فقط انسان را میکشد، پی دوران میمون ها فرار میرسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала