ترامپ: جنرال مک کریستال مثل یک سگ اخراج شد!

© AP Photo / Evan Vucciترامپ: جنرال مک کریستال مثل یک سگ اخراج شد!
ترامپ: جنرال مک کریستال مثل یک سگ اخراج شد! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا به انتقادات جنرال بازنشته ارتش این کشور از سیاستهای او در قبال سوریهف در یک پیام توییتری وی را هواخواه هیلاری خواند که توسط رئیس‌جمهور سابق امریکا از کار برکنار شد.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که دو روز پیش استنلی مک کریستال، جنرال بازنشسته ارتش امریکا ضمن انتقاد از سیاست ترامپ در قبال سوریه و افغانستان، رئیس‌جمهور امریکا را فردی «دروغگو و بی اخلاق» خواند؛ ترامپ نیز در واکنش به این انتقادات در یک پیام توئیتری مدعی شد که مک کریستال همواره یکی از «هواخواهان پروپاقرص هیلاری کلینتون» بوده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهورامریکا - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ به بداخلاقی متهم شد

ترامپ همچنان با اشاره تلویحی به برکناری جنرال مک کربستال توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق امریکا، در سال 2012 با الفاظی توهین آمیز و رکیک مدعی شد که مک کریستال «همچون یک سگ از مقام خود اخراج شد!»
ترامپ در این پیام توئیتری مدعی شد که آخرین ماموریت محوله به مک کریستال یک «شکست کامل» بود و اینکه اخراج مک کریستال در واقع تلاشی بود از سوی اوباما برای تقویت «یکپارچگی» در استراتژی دولت امریکا نسبت به افغانستان.
گفتنی است که «استنلی مک کریستال» جنرال بازنشسته ارتش امریکا و رئیس پیشین ناتو در افغانستان روز یکشنبه در گفتگو با شبکه ای‌بی‌سی در انتقاد از تصمیم اخیر دونالد ترامپ برای کاستن از حضور نظامی امریکا در افغانستان و سوریه گفت: "اگر شما (ابزار) نفوذ امریکا را خارج کنید؛ به احتمال بسیار با بی ثباتی بیشتر مواجه شده و البته برای امریکا نیز هدایت رویدادها دشوارتر خواهد شد".
وی در ادامه مدعی شد: "این بحث وجود دارد که ما نیروهایمان را خارج کنیم و به منطقه اجازه دهیم که اداره امور خود را برعهده بگیرد. این مسئله ظرف 50 یا 60 سال گذشته به خوبی انجام نشده است".
شایان ذکر است که اوایل دسمبر 2018، دونالد ترامپ ضمن اعلام برنامه کاهش نیروهای نظامی امریکا در افغانستان، دستور خروج دو هزار نیروی نظامی امریکا در سوریه را صادر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала