پاکستان هفتۀ آینده میزبان هیأت شورای عالی خواهد بود

© Photo / MUD / MUDپاکستان هفتۀ آینده میزبان هیأت شورای عالی خواهد بود
پاکستان هفتۀ آینده میزبان هیأت شورای عالی خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح و نماینده رئیس‌جمهور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح، به هدف تأمین اجماع منطقه‌ای روند صلح افغانستان، هفته آینده به پاکستان می‌رود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، محمدعمر داوودزی، رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح و نماینده رئیس‌جمهور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح، به هدف تأمین اجماع منطقه‌ای روند صلح افغانستان، هفته آینده به پاکستان می‌رود. هدف از این سفر تقویت اجماع منطقه‌ای روند صلح کشور خوانده شده است.
این نخستین سفر آقای داوودزی به عنوان رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح و نماینده رئیس‌جمهور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح، به کشورهای همسایه و منطقه است.
آقای داوودزی که روز چهارشنبه، دوازدهم جدی در یک نشست مشورتی شورای عالی صلح با جامعه مدنی صحبت می‌کرد، گفت که هفته آینده به پاکستان می‌رود تا موضع این کشور را در قبال پروسه صلح افغانستان ارزیابی کند.

شورای صلح: گفتگوی مستقیم میان طالبان و حکومت تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
شورای صلح: گفتگوی مستقیم میان طالبان و حکومت تا چند ماه دیگر آغاز خواهد شد

رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح گفت که او پس از «ارزیابی پاکستان» تصمیم می‌گیرد تا به «ایران» و یا کدام کشور دیگر منطقه سفر کند. آقای داوودزی هدف از این سفرها را فراهم‌سازی هرچه بیشتر اجماع منطقه‌ای در خصوص روند صلح کشور دانست.
نماینده رئیس‌جمهور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح، با اشاره به سفرها و تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در مورد صلح افغانستان گفت: "آقای خلیل‌زاد در این راستا تلاش‌های خوبی داشت و دارد. اما بالاخره از افغانستان نماینده‌گی نمی‌کند، او از منافع امریکا در منطقه نماینده‌گی می‌کند، از آدرس امریکا می‌خواهد که در منطقه، اجماع منطقه‌ای را بسازد. همین رنگ افغانی‌اش در صورتی زیادتر می‌شود که هیأت افغانی نیز شامل پروسه شود".
وی افزود که شرایط منطقه تغییر کرده و نیاز است که موضع این کشورها در خصوص پروسه صلح کشور ارزیابی شود تا به گفته وی افغانستان بداند که کشورهای همسایه و منطقه از روند صلح افغانستان چه می‌خواهد.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح اظهار امیدواری کرد که سال 2019 سال صلح برای کشور باشد. وی افزود که یقین دارد که سال جاری میلادی، صلح در کشور تأمین می‌شود.
سفر نماینده رئیس جمهور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح، در حالی سر از هفته آینده به کشورهای منطقه آغاز می‌شود که به تازه‌گی دولت ایران و نماینده‌گان گروه طالبان در تهران باهم دیدار وگفت‌وگو کرده‌اند.
از جانبی دیگر قرار است در روزهای آینده، دور تازه‌ای از مذاکرات میان نماینده‌گان امریکا و گروه طالبان در عربستان سعودی نیز برگزار شود.
نشست عربستان سعودی ادامه نشست ابوظبی است. در این نشست قرار است نماینده‌گان ایالات متحده امریکا، پاکستان، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و طالبان اشتراک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала