کاهش ۲ برابری قوای امریکایی در افغانستان

CC0 / / کاهش ۲ برابری قوای امریکایی در افغانستان
کاهش ۲ برابری قوای امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا قصد دارد حضور نظامی خود را در افغانستان به نصف کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Military.com، ایالات متحده امریکا قصد دارد تعداد نظامیان خود را در افغانستان از ۱۴ هزار به ۷ هزار کاهش دهد، اما نیروهای عملیات ویژه امریکا برای مبارزه با جنگجویان طالب و داعش در افغانستان باقی میمانند.

بر بنیاد گزارش نشریه متذکره، منبعی در حکومت امریکا که خواست نامش فاش نشود، میگوید که جنرال سکات میلر، قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان طی ۸-۱۲ ماه آینده حدود ۷ هزار نظامی امریکا را از خاک افغانستان خارج خواهد کرد. اما نیروهای عملیات ویژه امریکا همچنان در افغانستان باقی خواهند ماند و به حملات خود علیه جنگجویان طالب و داعش ادامه خواهد داد.

گفتنی است، امریکا در سال ۲۰۰۱ در واکنش به حملات ۱۱سپتمبر عملیات «صلح پایدار» را در افغانستان آغاز کرد. جنگ افغانستان، طولانی ترین جنگی است که امریکا وارد آن شده است. اول جنوری ۲۰۱۵ ماموریت رزمی نیروهای بین المللی در افغانستان به پایان رسید و ماموریت جدید «حمایت قاطع» شروع شد.

در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار قوای امریکایی در افغانستان مستقر هستند.

یادآوری میکنیم، در دسمبر سال گذشته میلادی، نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرد که حکومت امریکا گزینه کاهش قابل توجهی حضور نظامی خود را در افغانستان بررسی میکند.

از سوی دیگر جنرال میلر، در جریان سفر به ولایت ننگرهار گفتکه تا کنون دستور کاهش قوای امریکایی در افغانستان برایش داده نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала