درگیری بین اپوزسیون مسلح و جبهه النصره در سوریه

© AFP 2023 / Fadi al-Halabiنیروهای جبهه النصرا
نیروهای جبهه النصرا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای مخالفین مسلح سوریه، با نیروهای سازمان تروریستی "جبهه النصره" در شمال سوریه درگیر شدند.

به گزراش اسپوتنیک، نیروهای مخالف مسلح سوریه با تعرض وسیع بر ترویستهای " جبهه النصرا" توانستند شهرک های مازاران و بابل در جنوب مرکز ادلب (320 کیلومتر از دمشق) را آزاد کنند. درگیری های شدید در مناطق حش و خان اس سوولل در نزدیکی شاهراه استراتیژیکی ادلب-حلب جریان دارد.

اردوی سوریه - اسپوتنیک افغانستان
ادامه جنگ با جبهه النصرا در سوریه

گفته میشود که درگیری بین این دو گروپ مسلح، بعد از اشغال شهر دارات ایزا و شکست لوای نورالدین توسط نیروهای جبه النصرا آغاز شد.
به گفته مركز نظارت بر رعایت حقوق بشر، از ابتدای هفته، تعداد كشته شدگان ازهر دو طرف بیش از 50 نفر و ده ها تن زخمی محاسبه می شود.
بر اساس گزارش روزنامه القرآن، نیروهای تعرضی مخالفین سوریه در حال تلاش برای رسیدن به شهر سراریب برای جلوگیری از اشغال شاهراه ادلب — حلب توسط النصرا هستند. به نوبه خود، "جبه النصرا"، که ادلب را کنترل می کند، سعی دارد از چنین سناریو جلوگیری کند. محمد الجولانی، رهبر آن، از متحدانش چون گروه افراطی هورس الدین و حزب اسلامی ترکستان درخواست کمک کرده است.
در اکتوبر 2018، درگیری های بین تروریست ها و تشکیلات طرفدار ترکیه در مخالفت با سوریه صورت گرفت. سپس "جبهه النصره" به ایشان اخطار داد و حاضر به تسلیم تسلیحات سنگین و عقب نشینی از ناحیه دمیتریطی نشد، که باید در ولایت ایده بی و مناطق سرحدی حلب، لتکیا و حما ایجاد شود.
طبق حکم محکمه عالی فدراسیون روسیه از تاریخ 29 دیسامبر 2014، گروه اسلامی "جبهه النصره" به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شد. فعالیت های آن در روسیه منع میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала