اعدام متهمین قضیه خاشقجی

© AP Photo / Hasan Jamaliمحاکمه متهمین دوسیه قتل خاشقجی
محاکمه متهمین دوسیه قتل خاشقجی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوی سارنوالی عربستان از برگزاری جلسه اول محاکمه متهمین دوسیه قتل خاشقجی و تقاضأ برای اعدام پنج تن از آنها خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، سعود بن عبدالله المعجب، سارنوال عمومی عربستان اعلام کرد، جلسه مقدماتی محکمه 11 تن متهم به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار منتقد عربستانی در ریاض برگزار شد.
سارنوال عمومی عربستان اظهار کرد: جلسه با حضور وکلای مدافع این متهمان دایر شد.

آخرین گفته‌های خاشقچی قبل از مرگ فاش شد - اسپوتنیک افغانستان
آخرین گفته‌های خاشقچی قبل از مرگ فاش شد

این مسئول عربستانی گفت: دو پیام به ترکیه ارسال و از این کشور خواسته شد مدارک و شواهدی که درباره این قتل در اختیار دارد، ارائه کند اما تا این لحظه پاسخی از سوی انقره دریافت نکردیم.
به گفته وی، محکمه عربستان اعدام پنج تن از این متهمان را خواستار شد.
به تازگی اعلام شد که فلم گرفته شده از کمره های نظارتی بسته هایی را نشان می دهد که احتمالا در آنها بقایای جسد، روزنامه نگار جمال خاشقجی می باشد.

اثرات لعنت خاشقجی بر مسابقات سپورتی در عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
جزئیات دیگری از پرونده ترور خاشقجی

در این فلم نشان داده می شود که یک ون سیاه رنگ در نزدیکی ساختمان محل اقامت کنسول که چند صد متر از محل قتل واقع شده است می رود. یک مرد بوجی های سیاهی را از موتر خارج می کند که احتمالا بقایای جسد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی می باشد و آنها را در محل اقامت قرار می دهد. در تصاویر و ویدیوی منتشر شده پنج یا شش بکس و بوجی سیاه رنگ دیده می‌شوند که اعضای تیم ترور درحال بردن آن از پارکینگ منزل محمد العتیبی، کنسول عربستان به داخل منزل هستند.
موتر تیزرفتار سیاه رنگ که در این ویدیو دیده می‌شود مربوط به کنسولگری عربستان است.مسؤولین ترکیه‌ای بعید نمی‌دانند که تیم ترور خاشقجی جسد او را در اسید حل کرده باشند.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در امریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتوبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتوبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده ومورد تحقیق قرار گرفته اند. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала