ترامپ: جنگ افغانستان موجب فروپاشی شوروی گردید + ویدیو

© AP Photo / Carolyn Kasterترامپ: جنگ افغانستان موجب فروپاشی شوروی گردید + ویدیو
ترامپ: جنگ افغانستان موجب فروپاشی شوروی گردید + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده، جنگ افغانستان را دلیل فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در یک نشست مطبوعاتی در کاخ سفید اظهار داشت که جنگ افغانستان سبب فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی گردید.

ترامپ: «روسیه اتحادیه جماهیر شوروی بود. افغانستان آن را به روسیه تبدیل کرد، زیرا آنها با ادامه جنگ در افغانستان ورشکسته شدند.»

علاوه براین، رئیس جمهور ترامپ ورود اتحادیه شوروی به خاک افغانستان را یک اقدام درست نامیده افزود که آنها این کار را بخاطر مقابله با تهدیدهای تروریستی انجام دادند.

ترامپ در ادامه سخنان خود افزود که در حال حاضر علاوه بر ایالات متحده، روسیه، هند و پاکستان نیز در حل و فصل بحران افغانستان مشارکت دارند.

این در حالی است که گروه طالبان در اواخر ماه دسمبر سال ۲۰۱۸ در پیام خود که به مناسبت ۳۹ مین سالگرد ورود نیروهای نظامی شوروی سابق به خاک افغانستان منتشر شده بود، گفت که مقامات امریکایی باید از شکست شوروی در افغانستان درس عبرت بگیرند. به گفته آنها، اگر ایالات متحده به حضور نظامی خود در کشور پایان ندهد با سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی دچار خواهند شد.

یادآوری میکنیم، ۲۵ دسمبر سال ۱۹۷۹ قوای اتحادیه جماهیر شوروی وارد خاک افغانستان شدند. جنگ افغانستان بیش از ۹ سال دوام داشت. اتحادیه جماهیر شوروی ۳ سال پس از خروج نیروهایش از افغانستان در سال ۱۹۹۱ از هم فروپاشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала