طالبان در نشست جده اشتراک نمی‌کنند

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر طالبان در نشست جده اشتراک نمی‌کنند
طالبان در نشست جده اشتراک نمی‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست جده که قرار بود به روز چهارم ماه جنوری سال روان برگزار شود و طالبان یک بار دیگر به میز مذاکره بنشینند، برگزار نشد.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در پیامی به طلوع نیوز می‌گوید که این نشست را در برنامه نداشتند، اما در بارۀ نشست بعدی شان با امریکایی‌ها به زودی خواهند گفت.
این اظهارات تازۀ طالبان، ظاهرأ نشان می‌دهد که تلاش‌های امریکا، پاکستان، عربستان سعودی و امارات ازبهر کشانیدن طالبان برای گفت وگو با حکومت افغانستان با موانع تازه روبه رو شده‌اند.

طالبان: در نشست عربستان با حکومت افغانستان مذاکره نمی‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: در نشست عربستان با حکومت افغانستان مذاکره نمی‌کنیم

پیش از این، حکومت افغانستان نیز تأکید کرده است که اگر طالبان برای دیدار با نماینده‌گان حکومت حاضر نشوند، این نماینده‌گان به جده نخواهند رفت.
نظر محمد مطمئن، آگاه مسایل سیاسی در این باره می‌گوید: "طالبان قبول نکردند که در این تاریخ نشست برگزار شود. این که هرکسی گفته بود فکر می‌کنم که برای خود امتیازات خواسته بود احتمال دارد که نشست برگزار شود ولی تا کنون هم مشخص نیست در کجا خواهد بود".
شورای عالی صلح، می‌گوید که زمان برگزاری نشست جده تا کنون مشخص نشده است و حکومت افغانستان برای شرکت در این نشست پیش شرط دارد.
اما، طالبان پیش از این گفته اند که با حکومت افغانستان نه بل با امریکا گفت وگو خواهند کرد. به نظر می‌رسد که یکی از علت‌های برگزار نشدن نشست جده هم، دوری جستن طالبان از گفت وگوهای رو در رو با حکومت است.
با این همه، حکومت سال 2019 میلادی را سال تأمین صلح در کشور می‌داند و شورای عالی صلح از گفت وگوهای رو در رو با طالبان در آینده نزدیک سخن گفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала