مایک پنس: ترامپ در حال بررسی خروج سربازانش از افغانستان است

© REUTERS / Shizuo Kambayashiمایک پنس: ترامپ در حال بررسی خروج سربازانش از افغانستان است
مایک پنس: ترامپ در حال بررسی خروج سربازانش از افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در حال بررسی گزینه‌های خروج سربازانش از افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا می‌گوید که رایزنی‌ها بر سر خروج سربازان امریکایی از افغانستان جریان دارد.
وی که در یک گفتگوی تلویزونی با شبکه فاکس نیوز امریکا سخن می‌گفت، افزود: در اینجا دو مسئله متصور است اول اینکه نیروهای امریکایی در افغانستان بمانند و منافع امریکا در منطقه حفظ شود و یا اینکه تفنگ‌داران امریکایی افغانستان را ترک کنند.

کاهش ۲ برابری قوای امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کاهش ۲ برابری قوای امریکایی در افغانستان

آقای پنس تاکید کرد: "ما در حال تصمیم گیری هستیم که بهترین گزینه ها کدام ها اند: خروج امریکا یا حفط منافع امریکا در منطقه با درنظرداشت این که ما مطمین شویم که گروه های هراس افگن یک بار دیگر نتوانند سر شان را بالا کنند. رئیس‌جمهور در جستجوی راهی است که نیروهایش را از سوریه و افغانستان با در نظرداشت نیاز این دو کشور ازین دو کشور خارج کند".
هر چند حکومت افغانستان چند روز پیش اطمینان داد که با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان وضعیت را حفظ خواهند کرد. اما برخی از آگاهان مسایل سیاسی بدین باور اند که اگر سربازان امریکایی افغانستان را ترک کنند نیروهای دیگر خارجی نیز در کشور باقی نخواهند ماند.
حمیدالله هوتک آگاه مسایل نظامی درین مورد بیان می‌دارد: "اگر امریکا افغانستان را ترک کند مطمیناً کشور های دیگر نیز در افغانستان باقی نخواهد ماند، نه ناتو خواهد ماند و نه کدام کشور کمک کننده دیگر".
بی حوصلگی ترامپ از جنگ افغانستان درحالی آشکارا می‌شود که نماینده ویژه این کشور برای صلح افغانستان ماه هاست سرگرم دیدار از کشور های منطقه و گروه طالبان است. دیدار های که در آینده نزدیک نیز در جده با نمایندگان طالبان انجام خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала