هشدار ترامپ در مورد اعلام وضعیت اضطراری در امریکا

© REUTERS / Jonathan Ernstهشدار ترامپ در مورد اعلام وضعیت اضطراری در امریکا
هشدار ترامپ در مورد اعلام وضعیت اضطراری در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ روز جمعه در کنفرانسی مطبوعاتی از احتمال اعلام وضعیت اضطراری ملی به دلیل اوضاع مهاجرت در مرزهای جنوبی امریکا سخن گفت.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در یک نشست خبری که در کاخ سفید برگزار شد، گفت: «ما می‌توانیم به خاطر امنیت کشور خود وضعیت اضطراری ملی را اعلام کنیم…شاید من این کار را بکنم.»
دونالد ترامپ روز گذشته برای دومین بار طی یک هفته دیداری با رهبران کنگره داشت، اما تا حال هیچ نشانه‌ای از دستیابی به توافق با دمکرات‌ها برای تامین بودجه ساخت دیوار مرزی با مکسیکو دیده نمی‌شود.
آقای ترامپ در ادامه اظهارات خود هشدار داد که مرزهای امریکا "در خطر است" و "فاجعه بزرگی" کشور ما را تهدید می‌کند. وی گفت: "ما درباره امنیت ملی صحبت می‌کنیم. درباره بازی حرف نمی‌زنیم. ما بازی نمی‌کنیم."
اختلاف میان دموکرات‌ها با کاخ سفید بر سر بودجه سالانه امریکا، موجب تعطیلی بخش‌هایی از دولت فدرال و بی‌کار ماندن اجباری کارمندان دولت شده است.
ترامپ تأکید کرده است تنها در صورتی بودجه مصوب را به امضا خواهد رساند که هزینه موردنظر وی برای ساخت دیوار در مرز مکسیکو در بودجه مراعات شود. دونالد ترامپ، تاکید کرد و به دمکرات‌ها هشدار داد که تعطیلی بخشی از دولت می‌تواند «سال‌ها» به طول بینجامد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала