درخواست ترکیه از امریکا برای کمک نظامی مقابله با داعش در سوریه

© AP Photo / Burhan Ozbiliciدرخواست ترکیه از امریکا برای کمک نظامی مقابله با داعش در سوریه
درخواست ترکیه از امریکا برای کمک نظامی مقابله با داعش در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اخیرا ایالات متحده امریکا اعلام کرد که مبارزه با باقی مانده های داعش در سوریه را به ترکیه واگذار می کند اما یک رسانه امریکایی نوشته که ترکیه برای انجام این ماموریت از امریکا درخواست حمایت نظامی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال امریکایی به نقل از مقامات این کشور نوشت است که ترکیه از امریکا خواسته است از این کشور حمایت نظامی کند تا ترکیه بتواند مسئولیت مبارزه با داعش را در سوریه بر عهده بگیرد.
این روزنامه به نقل از مقامات ارشد امریکا نوشت: ترکیه از واشنگتن خواسته است حمایت خود از ترکیه شامل پشتیبانی هوایی، لجستیک و حمل و نقل را انجام دهد تا ترکیه به مسئولیت خود در برابر مبارزه با داعش در سوریه عمل کند.
برخی کارشناسان هم بعد از اعلام واگذار شدن مبارزه با داعش در سوریه به ترکیه اعلام کردند با توجه به این ترکیه از مراکز تجمع داعش در سوریه حدود 400 کیلومتر فاصله دارد نمی تواند به آسانی اقدام به مقابله با این گروه کند.
دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا در آخرین اظهارات خود درباره مبارزه کردهای سوریه با داعش گفت که زمانی که ما با 30 هوپیمای اف 16 از آنها حمایت و پشتیبانی می کنیم کردها با داعش بهتر مبارزه می کنند.
وی درباره دلایل اعلام خروج نیروهایش از سوریه گفته بود مبارزه با داعش را به دیگر کشورها و از جمله ترکیه واگذار می کنیم.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала