واگذاری تأمین امنیت به نیروهای خیزش‌ مردمی در ننگرهار

© Photo / وزارت دفاعواگذاری تأمین امنیت به نیروهای خیزش‌ مردمی در ننگرهار
واگذاری تأمین امنیت به نیروهای خیزش‌ مردمی در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ننگرهار: مسوولیت تأمین امنیت ولسوالی‌های غنی‌خیل و مومنددره این ولایت پس از پاک‌سازی این دو ولسوالی از وجود مخالفان مسلح دولت، به نیروهای خیزش مردم واگذار می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هشت صبح، عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار روز شنبه پانزدهم جدی، گفته است که عملیات مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولسوالی‌های غنی‌خیل و مومنددره ننگرهار برای پاکسازی گروه‌های مسلح مخالف دولت، آغاز شده است.
آقای خوگیانی افزوده که پس از پاک‌سازی هر منطقه از وجود مخالفان مسلح دولت، مسوولیت تأمین امینت آن به نیروهای خیزش مردمی این مناطق واگذار می‌شود. به گفته آقای خوگیانی، با این‌ کار در کنار تأمین امنیت این مناطق، امنیت شاهراه تورخم-جلال‌آباد نیز تأمین می‌شود.
سخنگوی والی ننگرهار همچنان گفت که در جریان عملیات‌های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ساحات «نوآباد شیرگیر»، «سیاچو» و «گولایی» ولسوالی غنی‌خیل از وجود مخالفان مسلح پاک‌سازی شده است و اکنون این عملیات در ولسوالی مومند دره نیز در حال اجرا است.
براساس معلومات دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار، تاکنون امنیت منطقه «تپه زاخیل» و «تپه تانک» به نیروهای خیزش مردمی سپرده شده است و کارهای ساخت و ساز پاسگاه‌ها برای این مناطق جریان دارد. به همین، ترتیب، مسوولیت امنیت، روستاهای ساحه «سیاچو» ولسوالی غنی‌خیل نیز عملاً به نیروهای خیزش مردمی واگذار شد.
ننگرهار در شرق کشور یکی از ولایت‌های نسبتاً ناامن است. در این ولایت علاوه بر گروه طالبان، گروه داعش نیز حضور و فعال دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала