دومین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری: غنی هم نمی‌تواند با من رقابت کند

© Photo / حامیان محمد حکیم تورسن کاندیدای ریاست جمهوریحکیم تورسن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
حکیم تورسن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفتهٔ این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، اگر انتخابات شفاف و عادلانه برگزار شود، وی پیروز خواهد شد و هیچ نامزد دیگری قادر به رقابت با وی نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، در سومین روز ثبت نام‌ نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، حکیم تورسن برای این انتخابات در کمیسیون مستقل انتخابات ثبت نام کرد.

دومین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که اگر کمیسیون مستقل انتخابات شفافیت و عدالت را رعایت کند، وی پیروز انتخابات خواهد بود و دیگر نامزدان به ویژه رییس‌جمهور غنی فرصتی برای پیروزشدن نخواهند داشت: "شناختی‌که من از مردم افغانستان دارم…. آقای غنی هم نمی‌توانند با من رقابت بکنند".

نادرشاه احمدزی و محمدشفیع قیصاری به حیث معاونان آقای تورسن ثبت نام کردند.

حکمتیار برای رایزنی درمورد انتخابات ریاست جمهوری نزد دوستم رفت - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار برای رایزنی درمورد انتخابات ریاست جمهوری نزد دوستم رفت

آقای تورسن در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۰۱۴ نیز در میان نامزادان انتخابات ریاست جمهوری بود، اما در میان نامزدان مطرح نبود، وی می‌گوید: "(در دوران کار من) کار به اهل کار سپرده می‌شود، زمینۀ کار برای مردم مساعد می‌شود و در پهلوی این در قدم اول یگانه تلاش من این است که علیۀ غاصب، فاسد، مفسد و جاسوس مبارزه بکنم".

بر بنیاد اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات، تاکنون بیش از ۷۳ تن به شمول محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور و داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه بسته‌های معلوماتی نامزدان انتخابات را از این کمیسیون به دست آورده‌اند.

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات بیان داشت: "در همین هفته، آقای حنیف اتمر که تا حدی معلوم می‌شود که تکت انتخاباتی شان تکمیل شده و بعضی از شخصیت‌های سیاسی و جهادی دیگری هم تعهد سپرده‌اند که تا آخر این هفته به خاطر ثبت نام شان به کمیسیون مستقل انتخابات حضور خواهند یافت".

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ۲۹ ماه سرطان برگزار شود.

عبدالطیف پدرام، نخستین نامزدی بود که در روز نخست آغاز روند ثبت نام، ثبت نام کرد.

کمیسیون مستقل انتخابات، تا پایان ماه جدی برای نامزدان فرصت داده است که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کنند. این روند از سه روز پیش آغاز شد و تاکنون دو تن خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала