پس از امریکا آلمان نیز افغانستان را ترک خواهد کرد؟

© Photo / Rex Features پس از امریکا آلمان نیز افغانستان را ترک خواهد کرد؟
پس از امریکا آلمان نیز افغانستان را ترک خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نتایج یک نظر سنجی نشان داد که، تقریبا نیمی از مردم آلمان "48 در صد" میخواهند تا نیروهای کشورشان از افغانستان خارج شوند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه آلمانی "اشپیگل" در صورت خروج شمار زیادی از نیروهای امریکایی از افغانستان، نیمی از آلمانی ها می خواهند تا سربازان شان از افغانستان بیرون شوند. بر اساس تازه ترین نظر سنجی تنها حدود 30 درصد آلمانی ها مخالف خروج سربازان کشورشان از افغانستان اند.
در یک نظر سنجی توسط موسسه تحقیقاتی "YouGov" که به سفارش خبرگزاری آلمانی "دویچه پرسه اگنتور" صورت گرفته است، 48 درصد آلمانی ها طرفدار خروج نیرو های کشور شان از افغانستان اند و تنها 29 در صد بر ضد خروج نیروهای آلمان از افغانستان نظر داده اند. 23 درصد در این ارتباط نظر روشن نداده اند.
همزمان با افزایش گمانه‌ها درباره خروج نیروهای امریکایی از افغانستان موضوع خروج نظامیان سایر اعضای ناتو نیز از کشور مطرح شده است.
اخیرا ترامپ در دیدار با نظامیان امریکایی در عراق نیز بار دیگر گفته بود که امریکا در نظر دارد تا نیروهای خود را از کشورهای منطقه خارج کند.
آلمان در افغانستان دست کم 1300 سرباز در چوکات ماموریت ناتو، "حمایت قاطع" دارد که مصروف آموزش نیروهای امنیتی افغانستان اند.
نظر آلمانی ها در قبال سوریه، که ترامپ خروج نیروهای امریکایی از این کشور را اعلام کرده است، نسبت به نظر شان در قبال خروج نیروهای کشور شان از افغانستان کمتر واضح است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала