ترکیه شرط عجیب امریکا برای لغو قرارداد S – 400 را نپذیرفت

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه شرط عجیب امریکا برای لغو قرارداد S – 400 را نپذیرفت
ترکیه شرط عجیب امریکا برای لغو قرارداد  S – 400 را نپذیرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه در مذاکرات اخیر با امریکا درخواست دولت ترامپ برای لغو قرارداد خرید سیستم های«S–400» از روسیه را رد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه ترکی Yeni Safak ایالات متحده امریکا از ترکیه خواسته است تا قرارداد خرید سیستم دفاع راکتی روسیه را لغو کند. در عوض واشنگتن پیشنهاد نموده که در صورت توافق ترکیه، ایالات متحده امریکا،سیستم های دفاع هوایی "پاتریوت" را به ترکیه ارائه خواهد داد.
گفته می شود که نمایندگان هیئت امریکایی که به انقره وارد شدند، و در تاریخ 3 جنوری به وزارت امور خارجه و وزارت دفاع ترکیه شرایط را مطرح کردند و خواستار لغو سفارش S-400 شدند. به این ترتیب، واشنگتن آخرین تلاش را برای جلوگیری از تحویل دفاع هوایی روسی به ترکیه انجام داد.
از دیگر سو آمریکایی‌ها حاضر نیستند به هیچ وجه در فروش سیستم پاتریوت به ترکیه تخفیف بدهند و بدتر از این٬ شرط نهایی پنتاگون است که اعلام کرده راکت های دافع هوایی پاتریوت تنها در صورتی وارد ترکیه می‌شوند که انقره از خرید سامانه اس 400 از روسیه عقب نشینی کند.
این در حالی است که مقامات ترکیه به صراحت اعلام کرده‌اند٬ قصد ندارند معامله خرید سیستم راکتی S — 400 از روسیه را بر هم بزنند.
در ماه نوامبر سال 2016 میلادی، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه روسیه و ترکیه مذاکراتی را برای خرید سیستم راکتی S — 400 آغاز کرده‌اند. روسیه در ماه سپتامبر سال 2017 میلادی تأیید کرد که این قرارداد امضا شده و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز اعلام کرد که پیش‌پرداخت این قرارداد انجام گرفته است.
در دسامبر سال 2018، جیم اینهاف، رئیس جدید کمیته مجلس سنای ایالات متحده در نیروهای مسلح، اعلام کرد که ترکیه باید خرید اس-400 را لغو کند تا عضو مشارکتی در ساخت اف-35 باقی بماند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала