نماینده دموکرات کنگره آمریکا: ترامپ حرام‌زاده را استیضاح می‌کنیم

© AP Photo / Al Goldisنماینده دموکرات کنگره آمریکا: ترامپ حرام‌زاده را استیضاح می‌کنیم
نماینده دموکرات کنگره آمریکا: ترامپ حرام‌زاده را استیضاح می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده جدید حزب دموکرات در کنگره در مراسم تحلیف خود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را "حرامزاده" نامید و خواستار استیضاح او شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از الوقت، رشیده طلیب، که در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا توانسته به عنوان یک زن مسلمان به مجلس نمایندگان ایالات متحده راه بیابد بعد از ادای سوگند بر عزم خود برای استیضاح ترامپ و حتی برکناری وی از مقام ریاست جمهوری تاکید کرد. طالب، پنجشنبه شب درطرح استیضاح ترامپ از یک لفظ توهین آمیز نیز استفاده کرد.
رشیده طلیب به عنوان اولین فردی که با اصالت فلسطینی به کنگره آمریکا راه یافته، سخنان بسیار تندی را علیه ترامپ ایراد کرد که همین امر موجب واکنش رئیس جمهور ایالت متحده شد.
ترامپ در واکنش به سخنان طلیب عنوان داشت که این اظهارات شرم آور هستند و وی رشیده طلیب را نمی شناسد.

واکنش ترامپ به اظهارات رشیده طلیب در حالی است که احتمال استیضاح وی از سوی کنگره افزایش یافته و خود ترامپ نیز این خطر را حس کرده و همین امر موجب شد تا وی عصر دیروز پیامی را در توئیتر منتشر کند.
ترامپ در این پیام با اشاره به تصمیم دموکرات ها برای استیضاح وی نوشت: چگونه رئیس جمهوری را استیضاح می کنید که احتمالا بزرگترین انتخابات را برنده شده، هیچ کار اشتباهی انجام نداده (با روسیه مرتبط نبوده و این دموکرات ها هستند که با روسیه در ارتباط هستند)، موفق ترین دو سال ابتدایی ریاست جمهوری را در مقایسه با هر رئیس جمهوری دیگری داشته و با ۹۳ درصد محبوب ترین فرد در تاریخ حزب جمهوریخواه بوده است.

موضوع استیضاح ترامپ مورد حمایت عده ای از دمکرات هایی است که پلوسی را برای پیگیری جدی تر این مساله تحت فشار قرار داده اند. اما عملی شدن چنین خواسته ای فعلا بعید به نظر می رسد. حتی اگر مجلس نمایندگان آمریکا نیز از طرح استیضاح حمایت کند، کسب دو سوم اکثریت آرا برای محکوم کردن ترامپ درسنای آمریکا که تحت کنترل جمهوری خواهان می باشد، به نظر غیرممکن است.
صد و شانزدهمین کنگره آمریکا متشکل ازمجلس نمایندگان و سنا روز پنج شنبه کار خود را آغاز کرد.
در انتخابات کنگره در ششم نوامبر 2018 برای انتخاب 35 سناتور و همه اعضای مجلس نمایندگان آمریکا جمهوری خواهان بار دیگر کنترل سنا را در دست گرفتند. دمکرات ها در این انتخابات توانستند اکثریت را در مجلس نمایندگان کسب کنند. نخستین نشست کنگره جدید روز پنجشنبه برگزار شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала