نشنل انترست، تانک «لوتوس» ارتش روسیه را فوق العاده خواند

© Photo / Facebook/TsNIITochMashنشنل انترست، تانک «لوتوس» ارتش روسیه را فوق العاده خواند
نشنل انترست، تانک «لوتوس» ارتش روسیه را فوق العاده خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سلاح توپخانه ای جدید تانک (2S42) لوتوس نقطه عطف مهمی در روند ارتقاء توپخانه روسیه خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی نشنل انترست درباره توپ تانک لوتوس چنین می نویسد: «لوتوس» در چارچوب پروژه «Zauralets-D» برای تولید یک نسل جدید سیستم توپخانه ای ایجاد شد. در همان زمان، در اصل این به عنوان یک نسخه 120 میلیمتر از مشابه اش با یک تفنگ 152 میلیمتری ساخته شد، که تا سال 2017 به طور کامل جایگزین قویترین Zauralets-D ، JSC شد.

ساخت تانک جدید «شعله افکن» روسی - اسپوتنیک افغانستان
ساخت تانک جدید «شعله افکن» روسی

روزنامه نشنل انترست یادآوری می کند، که بنابراین، توپ لوتوس با طیف گسترده ای از مهمات 120 میلیمتری سازگار است و آتش از یک برجک اتوماتیک که بر روی دنده فرود BMD-4 نصب شده است، بیرون می شود.

روزنامه می نویسد: علاوه بر این، با توجه به نیازهای ارتش روسیه «لوتوس» چهار خدمه را در خود جای می دهد و هواپیمای ایل-76 در زمان جنگ می تواند دو فروند از این تانک ها را انتقال بدهد.

نویسنده این مقاله نشنل انترست در ادامه می نویسد: در همین حال، میزان آتش باری لوتوس در هر دقیقه از 6 تا 8 گلوله تا 13 کیلومتر است. در حالی که پیشینیان آن SAO 2S9 Nona شوروی حداکثر توانایی آتشباری تا 8.8 کیلومتر را دارد.

همچنان قدرت مانور پذیری آن نیز بهبود یافته است: به لطف شاسی BMD-4 این تانک می تواند با حداکثر سرعت 70 کیلومتر در ساعت حرکت کند. این تانک دارای موتور 2B-06-2 است که قدرتمندتر از 450 اسب بخار است. این وسیله نقلیه جنگی جدید روسیه پیشرفت قابل توجهی نسبت به پیشینیان زمان اتحاد شوروی اش دارد.

تانک 2С42 لوتوس در کنار توپخانه ای آتش زای جدید توسعه داده شده و هر دو امسال آزمایش های نهایی اش را سپری می کنند و تولید انبوه آنها در سال 2020 آعاز می شود.

یادآوری می کنیم، که پیش از این، موسسه تحقیقاتی مرکزی موسسه مهندسی (TsNIITOCHMASH، بخشی از Rostec) برای نخستین بار یک عکس از جنگ افزار جدیدش را برای نیروهای هوابرد در «لوتوس» انتشار کرده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала