80 تن شهروندان افغانستان از زندان های ایران به کشورشان انتقال یافت

© East News / Muhammed Muheisen80 تن شهروندان افغانستان از زندان های ایران به کشورشان انتقال یافت
80 تن شهروندان افغانستان از زندان های ایران به کشورشان انتقال یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کل دادگستری استان کرمان ایران از انتقال 80 نفر از زندانیان افغانستانی که در زندان‌های ولایت کرمان ایران در حال تحمل حبس بودند، به کشور افغانستان خبر داد.

زندان گوانتانامو - اسپوتنیک افغانستان
انتقال زندانیان افغان از گوانتانامو به امارات متحده عربی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، یدالله موحد رئیس کل دادگستری ولایت کرمان ایران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: حسب قرار داد انتقال محکومان افغانستانی به کشور متبوع منعقده بین وزارت دادگستری ایران و کنسولی افغانستان، شمار 80 نفر از محکومان واجد شرایط که اغلب نیز دارای مجازات‌های حبس طولانی مدت در زندان‌های استان کرمان بودند با رضایت خودشان به کشور افغانستان جهت ادامه تحمل کیفر منتقل شدند.

نماینده عالی دستگاه قضائی ایران در استان کرمان اعلام کرد: این انتقال از طریق مرزهای شرقی ایران انجام و بدین ترتیب ضمن فراهم شدن زمینه بازگشت این محکومان به وطن شان موجبات کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌های بیت‌المال نیز فراهم شده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان ایران افزود: امیدواریم در مراحل بعد نیز با ادامه روند انتقال محکومان به کشور افغانستان از این ظرفیت به بهترین نحو در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی از زندانیان استان کرمان مربوط به جرائم مواد مخدر هستند، گفت: مجازات بالغ بر 90 درصد محکومان افغانستانی که امروز به کشور افغانستان منتقل شدند نیز مربوط به مواد مخدر بوده است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان ایران با اشاره به اینکه تمامی زندانیان افغانستانی شرایط انتقال به کشور متبوع شان را ندارند، گفت: تمامی این 80 محکوم فاقد شاکی خصوصی بوده و کیفرشان صرفا جنبه عمومی داشته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала