چرا کیم جونگ اون به چین رفت؟

© AP Photo / AP Video/ CCTVاستقبال رئیس جمهور چین از کیم جونگ اون
استقبال رئیس جمهور چین از کیم جونگ اون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز گذشته رسانه‌های کوریای ‌جنوبی از سفر "کیم جونگ‌اون" رهبر کوریای شمالی به چین خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل یونهاپ، روز گذشته خبر داده شد که، "کیم جونگ اون" رهبر کوریای شمالی، به دعوت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، به منظور انجام سفری چهار روزه به پکن رفته است.
دینگ ییفان، کارشناس مرکز تحلیلی " Taihe" گفت، کیم در سفر به پکن در نظر دارد پیش از دومین نشست احتمالی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، که در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت, درباره راهبرد‌های گفتگو با چین، نزدیکترین هم پیمانش، بحث و تبادل نظر کند. چین در موضوع حساس برنامه‌های هسته‌ای و بالستیک کوریای شمالی یک بازیگر مهم دیپلماتیک است؛ چرا که این کشور آسیایی مهمترین حامی دیپلماتیک و تجاری پیونگ‌یانگ به شمار می‌رود.
رهبر کوریای شمالی در طول سفر چهار روزه خود قرار است با شی جین پینگ دیدار کند و با وی در خصوص دومین نشست احتمالی خود با دونالد ترامپ گفتگو کند.
سال گذشته رهبر کوریای شمالی به چین رفت و سه بار با شی جین پیگ دیدار کرد. این دیدار‌ها پیش از آنکه کیم درجون سال 2018 با رئیس جمهور امریکا در سنگاپور نشست داشته باشد و نیز پس از این نشست انجام شد.
پیشتر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا به خبرنگاران گفت که مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ به خوبی پیش می رود، او هر دو طرف همچنین در مورد محل برگزاری دومین نشست ایالات متحده — کوریای شمالی صحبت می کنند.
پس از نخستین نشست رهبران امریکا — کوریای شمالی در سنگاپور،رئیس جمهور امریکا در یک نشست خبری گفت که کوریای شمالی "تعهد تغییرناپذیر" خود به غیراتمی شدن شبه‌جزیره کوریا را اعلام کرده و افزود که رهبران دو کشور "آمادگی خود را برای آغاز تاریخ و گشایش فصلی جدید در روابط دو ملت" ابراز داشته‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала