ترامپ در یافتن جانشین برای "سگ دیوانه" دچار مشکل شده است

© REUTERS / Yuri Gripasترامپ در یافتن وزیر دفاع جدید دچار مشکل شده است
ترامپ در یافتن وزیر دفاع جدید دچار مشکل شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های امریکا گزارش داده اند که تا کنون دست کم دو نفر، انتصاب در پست وزارت دفاع را رد کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی Politico نوشت جان کایل، سناتور جمهوری خواه کنونی و جنرال بازنشسته؛جک کین، که پیشتر پیشنهاد مشابهی در سال 2016 را رد کرده بود، پیشنهاد رئیس جمهور ترامپ، مبنی بر انتصاب شان در پست وزیر دفاع را رد نموده اند. هر دوی این سیاستمداران از ابراز نظردر مورد تصمیم خود و دلیل قبول نکردن این پیشنهاد خودداری نموده اند.
نشریه امریکایی می نویسد: "رد این پیشنهاد ها به ویژه قابل توجه است، با توجه به اینکه از نظر تاریخی، پست رئیس پنتاگون یکی از معتبرترین و تاثیر گذارترین پست در کابینه امریکا است". 

یک مقام دیگر پنتاگون استعفا داد - اسپوتنیک افغانستان
یک مقام دیگر پنتاگون استعفا داد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا روز پنجشنبه 20 دسمبر در تویترش نوشت، که جیمز متیس وزیر دفاع امریکا تا دو ماه دیگر کناره‌گیری می‌کند. همزمان متن استعفای جیمز متیس خطاب به دونالد ترامپ منتشر شد.
شایعات درباره استعفای "سگ دیوانه" (لقب متیس) از مدتها پیش رواج پیدا کرده بود و همه از اختلاف نظرهای متیس و ترامپ درباره تعدادی از مسائل کلیدی خبر داشتند.
خود متیس در نامه خود برای رئیس جمهور توضیح داد که استعفا می دهد تا ترامپ بتواند وزیر دفاع دارای دیدگاه های مشابه با خود را پیدا کند. این بیانیه یک روز پس از آن ایراد شد که ترامپ خروج سریع و فوری نیروهای مسلح امریکا از سوریه را اعلام کرد.
جنرال متیس که بسیاری او را محترم‌ترین سیاستمدار امور خارجی در کابینه ترامپ می‌دانستند، پایان ماه فبروری سال 2019 (حدود دو ماه پس از استعفا) پنتاگون را ترک خواهد کرد. در دو سال گذشته که متیس به عنوان وزیر دفاع در کابینه ترامپ خدمت می‌کرد، گزارش‌های متعددی در مورد اختلاف نظر شدید او با ترامپ در مورد امور دفاعی و نقش امریکا در جهان منتشر شده بود.
با استعفای ماتیس از سمت خود، ترامپ پاتریک شاناهان را به عنوان سرپرست وزارت دفاع امریکا انتخاب کرد که قرار است از اول سال نو میلادی کار خود را آغاز کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала