ترامپ: جنگ‌های بی‌پایان امریکا بدون کمک دیگران و "افتخارآمیز" به پایان می رسد

© AFP 2023 / Nicholas Kamm ترامپ: جنگ‌های بی‌پایان امریکا بدون کمک دیگران و «افتخارآمیز» به پایان می رسد
ترامپ: جنگ‌های بی‌پایان امریکا بدون کمک دیگران و «افتخارآمیز»  به پایان می رسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا با نشر یک پیام تویتری نوشته: جنگ‌های بی‌پایان این کشور که سال‌های متمادی ادامه داشته است، به صورتی «افتخارآمیز» پایان خواهد یافت.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا  در یک پیام توئیتری نوشت: جنگ‌های بی‌پایان به ویژه آن دسته از جنگ‌هایی که اساس وجود آن‌ها بر اساس محاسبات غلط و اشتباه دیگران بوده و سال‌های متمادی ادامه داشته و آنهایی که ما از طریقشان کمک‌های مالی یا نظامی اندکی از کشور‌های ثروتمندی دریافت می‌کنیم که از اقدامات ما بسیار سود می‌برند، در نهایت به شکل افتخارآمیزی پایان خواهند یافت.
او نوشته است، ما این جنگ ها را بدون کمک دیگران به پیان می رسانیم.
اخیرارسانه‌های امریکایی، از جمله وال استریت ژورنال و واشنگتن پست مدعی شدند که دونالد ترامپ تنها یک روز بعد از دستور خروج نیروهای امریکایی از سوریه، از وزارت دفاع ایالات متحده خواست که نیروهای امریکا در افغانستان نیز به تدریج کاهش یابد.
شایان ذکر است که دونالد ترامپ تصمیم در مورد خروج نیروهای نظامی امریکا از سوریه را علی رغم خواسته ها و توصیه های مسئولین امنیت ملی ایالات متحده اتخاذ کرد.
شایان ذکر است، رئیس‌جمهور امریکا نوزدهم دسامبر از شکست گروه تروریستی داعش در سوریه و آغاز بازگشت نظامیان آمریکایی به کشورشان خبر داد. این در حالی است که منابع خبری اعلام کردند امریکا پس از سوریه، در پی تقویت حضور نظامی خود در آفریقا به منظور تمرکز بر فعالیت رقیبانش از جمله چین و روسیه در این قاره است.
ایالات متحده و متحدان آن سال 2014، در عراق و سوریه عملیات علیه داعش را به پیش می برند و در سوریه این عملیات بدون اجازه مقامات کشور صورت می گیرد. مقامات آن کشور این اقدامات آنها را اشغال عنوان نمودند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала