یونس قانونی: احمد ولی مسعود نامزد ریاست جمهوری از طرف حوزه جهاد و مقاومت است

© Photo / کسرایونس قانونی: احمد ولی مسعود نامزد ریاست جمهوری از طرف حوزه جهاد و مقاومت است
یونس قانونی: احمد ولی مسعود نامزد ریاست جمهوری از طرف حوزه جهاد و مقاومت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون پیشین ریاست‌جمهوری افغانستان می‌گوید، که احمدولی مسعود در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، «طلایه‌دارِ حوزۀ جهاد و مقاومت» است.

واکنش تند حنیف اتمر به اظهارات اخیر یونس قانونی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند "حنیف اتمر" به اظهارات اخیر یونس قانونی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ماندگار، محمد یونس قانونی معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان، شام دیروز در یک نوار ویدیویی در واکنش به درز سخنانِ تیلیفونی‌اش توضیح داده و گفت:- "طی نشست‌های مشترکی که داشتیم، برادر عزیز ما احمدولی مسعود، برادر قهرمان ملی افغانستان، آماده شدند که از حوزۀ جهاد و مقاومت نامزد ریاست‌جمهوری باشند. این اقدام شجاعانۀ شان را هم تقدیر می‌کنیم، هم تحسین می‌کنیم و یک اقدام خوب و به جا می‌دانیم".

قانونی گفت: در عین حال، جمعی از شخصیت‌های سیاسی تصمیم گرفتند تا از یک تکت دیگری که برنامه‌های ما را برای تغییر ساختار نظام، بپذیرد نیز پشتیبانی کنند.
قانونی در این نوار ویدیویی از نشر سخنان تیلیفونی‌اش در رسانه‌ها به شدت انتقاد کرده و آن را مغایرِ اخلاق انسانی و رسانه‌یی دانسته است.

یادآوری می کنیم، که در سخنان تیلیفونی قانونی که به رسانه‌ها درز کرده، آمده است، که او و شماری دیگر از اعضای جمعیت اسلامی، از محمدحنیف اتمر پشتیبانی خواهند کرد و صلاح‌الدین ربانی و داکتر عبدالله را متهم کرده است، که با محمداشرف غنی معامله کرده‌اند. موردی که در اعلامیه جمعیت اسلامی افغانستان از آن انتقاد شده است.

در واکنش به این نوار صوتی حنیف اتمر نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، با صدور اعلامیه ای هر نوع توافق برای تغییر ساختار نظام سیاسی آینده با یونس قانونی را رد کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала